emmamama 2011.03.31. 12:07

Sulis szülõi

Tegnap voltam életem elsõ - és nem utolsó - iskolai szülõi értekezletén.

Végig a bõgés környékezett, hogy jaaajj, iskolába megy az én kicsi lányom (hülye terhességi hormonok ), és próbáltam felfogni, hogy igen, én ülök ott, és nekem kell majd szeptemberben suliba kísérnem a lányomat.

Jó kis osztály lesz; a tavaly beharangozott hírekkel ellentétben mindössze huszan (és nem 30-an) ülnek a padokba (vagy eggyel még kevesebben, ez majd nyáron dõl el), és a lányok lesznek többségben.

Bemutatkoztak a tanítónénik; külön örülök a személyüknek, mert: egyikük a szomszédunk, így nem lesz Hannának idegen, és nagyon aranyos; az igazgatónõ a múltkor mesélte, hogy azok a gyerekek, akik az õ osztályukba járnak, nagyon jól teljesítenek, igazi, türelmes, tyúkanyó típusú pedagógusok õk. (Ez azért jó, mert az én lányomnak nem kell a szigor - csak itthon -, ellenben a babusgatásra nagy szüksége van. Ugyanakkor tudom, hogy kellõen határozottak tudnak lenni azzal, akivel szükséges.) A másik tanítónénit nem ismerem még, õ a fiatalabb, õ lesz az osztályfõnök is, és kettejük természete nagyon hasonló. (Ez el is hangzott.)

Valami új módszer szerint, új tankönyvekbõl tanulnak majd, ez pl késleltetett írástanulást jelent, ami szintén nem lesz hátrány Hannának, ahogy az sem, hogy mindenkivel személyre szabottan igyekeznek foglalkozni, ha lemarad, segítik, nincs akkora teljesítménykényszer.

Az osztálytermük ablakai pedig az ovira néznek... Szünetekben a kerítésnél szoktak is beszélgetni az ovisokkal.

Kaptunk egy kétoldalas listát a beszerzendõ dolgokról, hát huhh. Külön "öröm" számomra, hogy minden egyes eszközre, még a piros-kék korongokra és a logikai készlet darabkáira is rá kell írni a gyerek nevét... Ami tök logikus, de, hogy 3 napom rámegy, az is biztos.

Egyik szemem sír, a másik meg nevet is közben, mert a kedvenc óvónénijük szeptembertõl az iskolában tanít majd (így Hanna gyakrabban láthatja õt az idegen környezetben, ami megnyugtathatja), viszont Árminkám pesztra nélkül marad... Na, de majd férfi lesz, és megoldja.

Kérdeztem ugyanezt az óvónénit, hogy mi a véleménye, mi lesz az én csendes lányommal az iskolában, de próbált megnyugtatni, mondván, hogy "Hanna nagyon okos, meg kell hozzá találni a kulcsot." Szerinte nem lesz baj, az oviban is minden rendben vele. Említettem neki, hogy azért félek, mert hittanon (még mindig ) nem lehet kihúzni belõle 2 szót, ha felszólítják, akkor sem, ha a többiek énekelnek, õ nem (vagy csak ritkán), és jajmilesz. De nagyon úgy tûnik, hogy ez a dolog személyfüggõ... (Én, amikor kérdeztem, hogy miért nem felelt, mikor felszólították, dacosan közölte, hogy "Mert nem akartam!" - úgyhogy errõl ennyit. Bár azt is mondtam nekik, hogy nem kell hittanra járniuk, ha nem akarnak, de akarnak. Most legyek okos... )

Úgyhogy most várjuk a sulit. A beiratkozás 18-19.-én lesz.

24 komment

Címkék: suli Hanna

A bejegyzés trackback címe:

https://emmamama.blog.hu/api/trackback/id/tr545973502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mata Hari 2011.03.31. 12:37:03

Sokszor olyan hihetetlen.. Megy az idõ,, Mióta is blogolunk együtt, másfél, két éve lassan..? És már sulis lesz a lányotok :O :D Hát, megkezdõdik a szép élet Hannának is.. Menni fog, okos csajszi õ!

duzduzfamily 2011.03.31. 12:50:28

De fura lesz nekünk is. Bogi idén az ovit kezdi, Vera jövõre a sulit... Én meg csak pillogok. :D

emmamam 2011.03.31. 12:58:16

Bizony, bizony. :D Oszt majd lassan érettségiznek, MH kisnagyfia meg ledoktorál... :D Mi meg még mindig itt ülünk. Remélem. %mrgreen%

duzduzfamily 2011.03.31. 12:59:41

Épp tegnap mondtam anyósomnak, hogy ugye 15 éves terv a családi ház, de addig elunom az életemet is. És majd gyors egymásutánban szülök még kettõt. %mrgreen%

emmamam 2011.03.31. 13:02:13

nagyon helyes! :D :D

duzduzfamily 2011.03.31. 13:02:59

Gyeh, na persze. %lol%

2011.03.31. 13:09:48

Az én lányom is most megy elsõbe.Õk 5-en mennek elsõbe.Ez rekordot döntött!Összevonják õket a 2.osztállyal ,kivéve olvasás ,írás,matek. Hát kiváncsi leszek....A lányod idegeneknek válaszol?VAGY CSAK BIZONYOS SZEMÉLYEKKEL BESZÉL?

emmamam 2011.03.31. 13:15:11

Öten? Jézus... De még jó, hogy nem szûnt meg az iskola... :) Annak válaszol, aki szimpatikus neki, és aki nem erõszakoskodik vele. A barátnõmmel, a szomszédasszonnyal, a sógornõmmel, stb. minden további nélkül elbeszélget. Viszont köszönni szinte senkinek nem köszön, ha nyúzom érte, annál inkább sem. :( Amúgy ki vagy? :D

Mata Hari 2011.03.31. 13:29:36

Ha csak bizonyos személyekkel kommunikál, vajon magába mit mondhat olyankor? de jó lenne néha azt is hallani.. :D:D Vagy mégse?

emmamam 2011.03.31. 13:32:22

hát, nem is tudom. :D de úgy látom, az ilyen lehetetlen viselkedésük mögött inkább dac van, mint szégyenlõsség.

Mata Hari 2011.03.31. 13:35:37

áhh. ma ilyen pihi napot tartok, fõzök finom kajcsit, erre nekem "túl pirult" a tarhonyám a pörihez.. Túl pirult.. épp szellõztetek.. ;)

emmamam 2011.03.31. 13:37:18

akkor jól megpirulhatott... %lol% mi ma maradékot eszünk, én meg dolgozok itt amúgy, csak néha (sokszor) ideugrok kikapcsolódni. %mrgreen%

Mata Hari 2011.03.31. 13:38:43

..én meg itt lógok egész délelõtt. :D:D Dógozz, jó munkát!

emmamam 2011.03.31. 13:39:45

köszi, megvan... :P

kékáfonya 2011.03.31. 20:04:30

Most egyik szemed sír, másik nevet, ha megkezdõdik az iskola mindkettõ sírni fog :D (Na jó, nem biztos, hogy mindenki akkora stressznek éli meg az iskolakezdést mint mi, de nekünk az elsõ félév pokol volt.)

Moranna 2011.03.31. 20:45:16

Szia! Imádom a blogod és a Manóidat is :) Nézz be hozzám, van ott neked valami :)

emmamam 2011.03.31. 21:12:10

Moranna, aranyos vagy! :) Benézek. :) Áfi, nekem már most stressz.... :) De egyelõre azért, mert sajnálom; vége a gondtalanságának. De remélem, szeretni fogja a sulit. (A szemem pedig az óvónéni miatt nevet, nem a suli miatt. ;-) :))

Thalia 2011.04.01. 07:12:46

nagyon izgalmasan hangzik...biztos megsíratod majd az elsõ napját az iskolában és szerintem én is...:)

emmamam 2011.04.01. 09:39:03

Thalia, olyan szinten vagyok, hogy az egyik verseskönyvében van egy ovibúcsúztató vers, és nem tudtam neki felolvasni, mert akkor elbõgtem volna magam... XD Piszokul félek a ballagástól is már. Az elsõ napra meg nem is merek gondolni, szerintem mindhárman bõgni fogunk... %mrgreen% Én majd csak titokban persze. :P

2011.04.01. 22:27:21

Az én lányom is nem beszélõs volt mig végül kiderült ,hogy elektiv mutista.Nem gondolom ,hogy nálatok ez van,de azért olvass utánna

emmamam 2011.04.02. 08:08:11

Nem olvasok, köszi, Hannával semmi probléma. :) Tudom, mi az az elektív mutizmus (viszont még mindig nem tudom, ki vagy... ;-)); Hanna egyszerûen makacs. Majd kinövi. Ármin sajnos ugyanilyen, sõt, még rosszabb. De köszi a hozzászólást és a tanácsot! :)

Tündelány 2011.04.02. 08:11:27

A szülés elõtt nem sírtam semmin, aztán megszületett Rebeka, és múltkor a farsangon is bõgtem, mert olyan aranyosan táncolt...és most könny szökött a szemembe, mert eszembe jutott az a jelenet....

emmamam 2011.04.02. 08:15:55

De aranyos vagy! :D Egyébként én is így vagyok, voltam. :)

kata... 2011.04.03. 11:05:13

Iskolakezdés :) öröm,és félelem:) én is így voltam.Örültem,és piszkosul aggódtam:)
süti beállítások módosítása