emmamama 2010.12.06. 09:56

Kudarc

Hanna nem a cserfességérõl híres; õ sosem szavalt harsányan egy verset sem, nem fecseg egyfolytában a rendezvényeken, nem köszön hangosan az utcán (sõt, halkan sem köszön, csakazértsemköszön ), ha idegenek, vagy kevésbé ismerõsök kérdezik, nem válaszol. Van vele elég bajom ezért, Ármin dettó, de nála még rá tudom fogni arra, hogy kicsi. (Hanna, amikor kisebb volt, sokkal nyíltabb volt.) Annak nagyon örültem, hogy 4 évesen szó nélkül felment a színpadra és táncolt - így is maradt, kisebb szünetektõl eltekintve. Nála már ez is csodaszámba megy. Az oviban sem hangadó, inkább a kicsiket pesztrálgatja, szól az óvónéninek, ha valakinek valami gondja van... Meg úgy egyébként is ebben az évben rengeteget beszélget az óvónénikkel állítólag. Ez is jó pont. :)

De, visszatérve a problémánkra, amivel a múlt héten ismét szembesültem, olyan formában, amilyenben még sosem - mások tettek megjegyzést a lányom máléságára (biztosan eddig is tettek, csak nem a szemembe .... Nem nagy ügy egyébként, de túlérzékeny vagyok, egyébként is, a gyerekekkel kapcsolatban meg pláne. )

Hittanra járnak az oviban, és, mivel Hanna megy, Ármin is követi, kullancsként. A múlt héten várnom kellett rájuk, mert sokára végeztek; kaptak matricás színezõt ismét, dicsértem õket, hogy ügyesek voltak biztos. A hittant vezetõ hölgy (aki egyébként nagyon kedves és mindig mosolyog) odaállt mellém, és mondta, hogy csak a jó gyerekek kapnak ám ilyent... Erre én: hát, igen, attól nem kell félni, hogy az enyémek hangoskodnak... Õ: bizony nem, és Hanna nem is nagyon jelentkezik, ha kérdezi õket; most direkt felszólította, és akkor sem a kérdésre válaszolt... Dorgáltam öltözés közben Hannát, hogy ejnyebejnye, mi lesz így veled a suliban? A hölgy, széles mosollyal még mindig:

- Ó, majd ott is csak azért kap piros pontot, mert csendben van...

Öhh, hát, ez jól esett, mint egy lórúgás. Köpninyelni nem tudtam, csak zavart vigyorral szerencsétlenkedtem ott... (A talpraesettséget sem tudják tõlem örökölni...)

Namost Hanna valóban, itthon is nagyon figyelmetlen. Mindig máson jár az esze, nem is figyelmetlen, szórakozott inkább. (Én is ilyen vagyok, és az öcsém is, na, de ez nem mentség...) Apja nagyon sokat veszekszik vele a kajlasága miatt. De én úgy gondolom, azért nem válaszolt, mert egyszerûen nem érdekelte a téma. Ezért mondtam is neki: ha unja, nem kell hittanra járnia... De állítólag nem unja. :) Amire akar, arra órákig képes figyelni, rajzol, írkál (nem, nem tud írni...), másol, "olvas", kirakózik, elmolyolgat. Az iskolaérettségével sem lesz gond, úgy tûnik; a feladatos füzeteket is oldja meg sorban, sokszor a feladatot sem kell felolvasnom neki, magától jól megcsinálja.

Ennek ellenére nem lesz egy pirospontgyûjtõ, az biztos. De nem baj, azé még szeretjük. (Ármin pedig még ennél is keményebb dió lesz... )

A bejegyzés trackback címe:

https://emmamama.blog.hu/api/trackback/id/tr715973589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kékáfonya 2010.12.06. 10:07:09

Látod, a csendes, molyolós gyerekre is lehet tenni megjegyzéseket, meg a hangos, hebehurgya, mindenlébenkanál gyerekkel is sok a gond. Nem is tudom milyen lenne a jó és a problémamentes csemete.

emmamam 2010.12.06. 10:11:06

na, ezt épp azért írtam le, hogy nem csak a cserfes "rossz" (frászt rossz) gyerek okoz problémát... :D Én mindenesetre nem bánnám, ha az enyémek se csak itthon lennének rosszak. :D szerintem jó gyerek nincs. legalábbis én nem tudom, milyen az... :D

nyanya 2010.12.06. 10:12:21

Hát szóhoz se jutok most akkor mi van!Már az se jó a "nevelõknek ha egy gyerek nem rosszalkodik?!Egyébként mintha az én lányomról olvastam volna elemzést soha nem köszönt még a közeli ismerõsöknek se,még mindig rá kell szolnom mert van hogy csak a pajtásnak köszön a többi meg le van ....:)A pirospont gyûjtés az megy nálunk az iskolába szerintem ez tanárfüggõ:)

emmamam 2010.12.06. 10:14:59

Ugye, és, ha szekálod, még rosszabb? :D ez az én problémám is, hogy erõszakkal nem tudom rávenni a köszönésre, szép szóval se tudom, akkor hogyan fogom? igen, én is a tanárnéniben - a leendõben - bízom, hogy megtalálja azért benne az értéket... :)

nyanya 2010.12.06. 10:17:02

A mi tanárnénink mindenért ossza a pirospontot:)Még akkor is kap ha önállóan megcsinált egy feladatot és nem baj ha nem lett hibátlan:)

kékáfonya 2010.12.06. 10:19:48

Mekkora mákotok van Nyanyus! A mi tanáraink viszont halálra szekálnak, lassan (nem vicc!!!) betelik az üzenõfüzetünk Oo

emmamam 2010.12.06. 10:24:46

Namost, ha Enikõvel ekkora probléma van, akkor micsinálnak L. Csabikával? :D vagy õ még nem sulis? :D

kékáfonya 2010.12.06. 10:29:11

De, osztálytársak is. Nem hiszed el, akirõl azt hittem, hogy az osztály legállatabb gyereke (mert az oviban is az volt) annak összevissza van 1 azaz EGY feketepontja. Nagyon pofára mehet itt a dolog!!! De nem vonhatom kérdõre (sajnos) a tanárokat más gyerekével kapcsolatban.

Jeefo 2010.12.06. 10:31:07

Ne aggódj, Emma. :) Volt egy osztálytársnõm, õ nem szólalt meg, ha a tanító néni kérdezte. Makacsul összeszorította a száját, és nézett maga elé. Amúgy rendes, halk szavú, szorgalmas és jó tanuló volt, de ezzel felhúzta a tanárt. %mrgreen% Viszont mire középsuliba került, kivirult, életrevaló, okos és kedves nõ azóta. Hannával se lesz semmi baj. ;) Verára meg azt mondta az óvónõ, hogy rendes, segítõkész kislány, csak néha kicsit nem lehet lelõni, ha beindul. Igazi életrevaló és cserfes. :D

szederke 2010.12.06. 10:33:19

ne vedd ezt úgy a szívedre emma...az én bellám egyáltalán nem komunikált az ovónénikkel...a suliban is majd 2 évébe telt a tanítónéninek,mire úgy ahogy beindult a beszélõkéje...na aztán mintha elvágták volna,azóta szájmenése van:) és nagyon jó ember lett belõle:p

emmamam 2010.12.06. 10:36:54

No, Jeefo, akkor itt az ideális gyerek! (Vera) :D Nem tudom, majd kiderül mi lesz a lyánnyal, de inkább félek tõle, mint kíváncsi vagyok rá... :D Igyekszem ezt nem mutatni egyébként. Úgy megy ráadásul suliba, hogy szinte tök idegenek lesznek az osztálytársai. Ennyi erõvel a világ végére is elvihetném... %rolleyes% Nagyon remélem, hogy a barátnõm ide íratja Noémijét, aztán ez a 2 kiscsaj majd húzza egymást, úgyis egy hullámhosszon vannak. :D (És mindkettõ balkezes és mindkettõ fordítva csinál mindent. :P) Áfi, ez elég nagy hiba... :( ha már pofára menne, én pont fordítva bírtam volna elképzelni a negatív diszkriminációt... :O %confused%

emmamam 2010.12.06. 10:37:28

Szeder, köszi a bíztatást. :D

Jeefo 2010.12.06. 10:39:14

Áh, nincs olyan, hogy ideális gyerek. :D Vagy ennyi erõvel minden gyerek ideális. A szülei ideálja. ;)

emmamam 2010.12.06. 10:42:58

na,ez mondjuk szentigaz, jeefo. :)

euphoria. 2010.12.06. 12:19:26

szerintem ez nem baj, Bálintka is ilyen csendes kisfiú volt, és a suliban viszont nagyon jól teljesít és mindig kap piros pontot mert még jelentkezik is%eek% pedig õ sosem volt egy ilyen gyerek :).. Meg majd ha Hanna elkezdi a sulit, biztos vagyok benne, hogy Ármint érdekelni fogja Hanna mit csinál mi tanul, és Haannaa ez milyen betû? ez milyen szám? (Bálintka is ezt csinálta amikor Gergõ sulis lett.. és emiatt sokkal szókimondóbb lett az iskolában mind kettõ gyerek ::))

emmamam 2010.12.06. 12:54:17

Eup, jó lenne, ha így lenne, de nem tudom. :) Ármin már most érdeklõdik és egyfolytában H meg A betûket rajzolgat...

euphoria. 2010.12.06. 12:57:08

nem lesz gond hidd el!:)) Nbetût nem ír?o.o

eszemiszom 2010.12.06. 13:32:34

Áfi, csak megjegyzem, Viktor költött egy szerelmes verset a Babettnek, odament és felolvasta neki, az osztály kiröhögte, õ meg kijelentette, hogy: -Mivanmá..? Ti is lesztek szerelmesek! :D Ettõl még nem "hebehurgya".. ;) Emma, tudod, hogy változnak a gyerekek folyamatosan.. Mindig van valami új..

emmamam 2010.12.06. 13:41:17

nem ír, Eup... %lol% Barbara, Viktor... :D

dabole 2010.12.06. 14:20:37

Én sem akartam köszönni sose... És akkor apa rászoktatott, hogy ha mentünk valamerre kézen fogva, jött egy ismerõs szembe, megszorította a kezem, én meg automatikusan: CSÓKOLOM! Aztán rám is ragadt. Azóta már boldog-boldogtalannak köszönök:D

emmamam 2010.12.06. 15:21:41

én nem tudom annyira megszorítani a kezüket, hogy köszönjenek... kész vagyok. :)

Abigél 2010.12.06. 16:12:17

A kishúgommal is az a probléma, hogy szegénykém nem nagyon akar odafigyelni a dolgokra. Nem butus a kis drága, csak egyszerûen makacs. Ha valamit nem akar, nem kezd hozzá. Második osztályba jár, a némettel és a hittannal vannak gondjai, meg néha-néha a matek is elõjön. Egyszerûen nem lehet szegény fejébe verni, hogy a német egy másik nyelv %smile% Neki csak a magyar tetszik, ezt hajtogatja. Hittannal azért nem halad olyan jól, mivel itthon nem sokat beszélünk ilyen dolgokról, így nem is érti mirõl beszélnek neki az iskolában. Persze katolikus családként neveljünk, ünnepeket mind megtartjuk, elmeséljük miért csinálunk valamit, ám nem. Matematikában pedig egyszerûen csak figyelmetlen szegény gyerkõc. Nem szeret odafigyelni dolgokra. Valósággal csúszik le a székrõl, úgy kell elkapni, nehogy "elfolyjon" %razz% Sok sikert Hannához! Nem lesz vele semmi gond. Ármin pedig Árminos meg fogja oldani %razz%

Abigél 2010.12.06. 16:13:13

*Árminosan %rolleyes% Én is figyelmetlen vagyok %mrgreen%

lancelotbeka 2010.12.06. 16:23:29

Árminról pedig azt hittem,egy nagy dumagép.A poénjait szoktuk Angyalkámmal emlegetni. :)

emmamam 2010.12.07. 07:48:00

Abigél, biztosan kikupálódik majd a kishúgod. :) vagy valamelyik téren elõtör a tehetsége, aztán azt tudjátok erõsíteni... A matekot én is világéletemben utáltam, meghát a németet, hittant sem szeretheti mindenki. :) Béka, de remélem, nem a szépvagydebüdös szöveggel boldogítod Dorkádat... ;-) %mrgreen% Egyébként Ármin itthon normális (igazi "rossz") gyerek, csak más környezetben bújik be a csigaházába %rolleyes%

perla62 2010.12.07. 07:56:33

szerintem meg nem lesz a gyerekeiddel semmi gond. Régóta nyomon követem õket itt a blogolon, rengeteget elárul róluk az írásod, a képek. Gond nélkül fogják venni az akadályokat. Szeretve vannak, klassz kis családban élnek, ez iszonyú nagy elõny és "erõforrás" a manócskáidnak. Tényleg ne aggódj. Az az ember pedig aki egy gyerek hallgatagsága mögött nem látja az okot, inkább fogja be a száját. Ezt a hittanos néninek "üzenem".

emmamam 2010.12.07. 07:57:59

Perla, el nem tudom mondani, hogy ez mennyire jól esett most nekem, ugyanis eléggé be vagyok tojva. :) Köszönöm! :)

P.Kriszti 2010.12.07. 08:47:46

Emma!!!Mit nem adnék két ilyen gyerekért(: Ne már te komolyan veszed ennek a nõnek a szavát!!!A bájvigyoron kívûl mást úgysem kapsz tõle!!!És ha már itt tartunk,az õ gyerekeik sem valami hangoskodók,akkor õk is a csendességükért kapják a jójegyet???Aki eleven,az meg alapból hülye?Már bocsánat!!!mert akkor az én gyerekem már most el van ásva!!!katasztrófa ez a helyzet,ami itt megy,csak az ember nem "mer"pofázni,mert õt is megbélyegzik!!!Szóval,klassz család vagytok,klassz gyerkõcökkel(:

emmamam 2010.12.07. 08:56:01

Kriszti... %lol% Ó, lehet, viccnek szánta, de csúnya vicc volt. :P Egyébként én is azt vettem észre, hogy semmi se jó. %rolleyes% (Nem a gyerekek ovis csoportjában, mert ott szerintem helyén kezelik a dolgokat, ennek örülök is, hanem majd a sulitól félek. :))

P.Kriszti 2010.12.07. 09:39:03

Kicsit bepöccentem...bocs!!!(: Az oviban szerintem sincs gond(:

emmamam 2010.12.07. 09:39:38

megértelek. :)

emmamam 2010.12.07. 09:39:53

... én is (bepöccentem) :D

P.Kriszti 2010.12.07. 11:41:57

Pedig áldott állapotban nem kéne pöccengetni(:....vagy csak ilyenkor pöccenünk igazán???

csepet 2010.12.07. 13:59:40

Emma! A tudásuk nem függ a hangjuk "nagyságától". Hittanos néni rossz napot fogott ki, Hanna nem akart válaszolni..de ez nem azt jelenti, hogy nem tudta a kérdésre a választ. Az én gyerekeim is kaptak a suliban 1-est mert nem volt kedvük válaszolni..utána pedig hibátlanul elmondták az egész leckét..:)

Ildi a szomszédból 2010.12.07. 14:59:29

Emma, ne vedd magadra ezt az egészet. Emlékszel, hogy Danimat hogy lehúzták a nev. tanácsadóban? Épp csak azt nem írták le, hogy hülye, én meg minden voltam, csak jó nem, hogy iskolába akarom vinni a gyerekem, hagyjam még az oviban, mert minden területen fejlesztésre szorul, állandóan ki fogják venni az órákról, mert viszik fejlesztésre. Na most ehhez képest egyedül logopédushoz kell járnia, mert a "r" betû még nem pereg rendesen. De egyébként minden területen teljesen normális, van ahol átlagon felüli a gyerekem képessége. A beszédképessége is átlagon felüli, pedig aztán õ sem szólal ám meg csak ha õ akar!!! Még a télapóval sem állt szóba. Rá is azt mondták az oviban, hogy nagyon visszahúzódó stb... A suliban meg állandóan mesél, a tanítónénik elõtt nyitott könyv az életünk a fiam jóvoltából. Ja és mindenki értetlenül áll az elõtt, hogy miért is nem akarták iskolába engedni... Szóval ne aggódj, tökéletes a lányod, semmi gondja nem lesz az iskolában, okos kislány!!!! Egyébként én meg nem voltam ilyen csöndeske, velem meg állandóan az volt a bajuk, hogy a folyosó is tõlem hangos. Látod, ez sem jó, ha csendes az sem jó... Egy JÓ

Ildi a szomszédból 2010.12.07. 15:01:10

Na valamit elnyomtam és bement a hsz-em :D Szóval egy JÓ pedagógus nem azt nézi, hogy csendes-e a gyerek vagy ellenkezõje, egy JÓ pedagógus megtalálja mindenkiben az értéket!!!! Fel a fejjel, szuper gyerekeid vannak!!!!

emmamam 2010.12.07. 15:04:22

Ildi, tõled is köszi... :D Igen, emlékszem Danira, nagyon jó, hogy nem érintették érzékenyen azok a kudarcok - amik nem is voltak igaziak -, és nagyszerûen teljesít a suliban... :D

Thalia 2010.12.07. 18:49:23

Emma, olyan kicsi még, hogy alakul ez még...és ha kíváncsi vagy a véleményemre: nagyon aranyosak tudnak lenni a cserfes gyerekek, viszont a cserfességtõl csak egy pici lépcsõ a harsány nagypofájúságik, és azoktól a gyerekektõl herótom van...Az iskolában is sokkal több gond van az olyan gyerekekkel, akik nagyszájúak, a tanárok sem szeretik õket és az óhatatlanul kihat a tanulmányi eredményekre is...az legyen a legnagyobb gondja, hogy csendes...szerintem büszke lehetsz rá, hogy jólnevelt kislány, bármit is mond a szent asszony...

emmamam 2010.12.07. 20:05:21

szent asszony... :D Thalia, persze, hogy kíváncsi vagyok, és köszi neked is a véleményt. :)
süti beállítások módosítása