emmamama 2010.10.06. 11:01

Vizsgálat

Hannát, mint a többi nagycsoportost, felmérte a nevelési tanácsadó munkatársa. Olyan eredményre jutott, hogy: "nem pörög az r-je" a leányzónak (ezt halljuk is rendesen), ezért foglalkozásokra kell majd járnia. Csináltak egy tesztet arra vonatkozóan, hogy várható-e a suliban, hogy diszlexiás, vagy egyéb részképesség-zavaros lesz, lesznek-e tanulási nehézségei - elõre láthatólag nem lesz ilyen gondja. A 30 pontos tesztbõl 26-ot ért el, a hibái abból adódtak, hogy nem tud rendesen vonalat húzni (sem körberajzolni hibátlanul O-betût, sem két vonal között rendesen elegyengetni egy harmadikat); és nem is színez szépen, túllépi a kereteket. Mindezeket tapasztaltam nála én is, mikor itthon rajzolgattunk. Valószínûleg a hibák jó része abból fakad, hogy balkezes. Mindezekkel együtt ügyes, azt mondta a pedagógus. :) Úgyhogy vastag hegyû, háromszög alakú puha ceruzát tanácsos venni neki (bár a ceruzafogással nincs gondja), és azzal rajzoltatni otthon.

Azt már elõre borítékolom, hogy szépírási versenyt nem fog nyerni, de ennél nagyobb baja sose legyen... :D %mrgreen%

15 komment

Címkék: Hanna

A bejegyzés trackback címe:

https://emmamama.blog.hu/api/trackback/id/tr55973646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szederke 2010.10.06. 11:03:36

ne is:)

euphoria. 2010.10.06. 11:31:12

az ugye tudod hogy ha egy gyerek balkezes, akkor sokkal okosabb mint a többi? mert az agy mind kettõ oldalát fel tudja majd használni a gondolkodáshoz :)

Emma 2010.10.06. 12:08:57

aszondod? :D

euphoria. 2010.10.06. 12:21:54

igen, mert ha valaki jobb kezes akkor a bal oldallal gondolkozik, ha valaki meg bal kezes akkor a jobbal.. de aki balkezes az nagyon könnyen tudja használni a bal oldalt is, ezért nem szabad a gyerekeket átszoktatni jobb kézre.. ha a bal kezére áll jobban a rajzolás pl.. (én is bal kezes lennék.. csak anyuék akkor még ezt nem tudták. o.o )

Jeefo 2010.10.06. 12:58:04

A mûvészek között sok a balkezes. ;)

Barbara 2010.10.06. 13:35:26

Emma, ez csak egy helyzetfelmérés.. Te is tudod, hogy a gyerekek folyamatosan változnak, fejlõdnek, mindig okosabbak, ügyesebbek tapasztaltabbak! Ha bal kezes, hát bal kezes, nagy dolog.. 30-ból 26 sztem nagyon jó arány!

Emma 2010.10.06. 14:05:01

szerintem is jó arány, fõleg ezekkel a hibákkal, nem is tartom gondnak, Barbara. :)

Emma 2010.10.06. 14:05:19

Jeefo, igaz... :)

Zoralina 2010.10.06. 15:08:57

Ügyes kiscsajszi! .)

d.s 2010.10.06. 17:57:10

A vonalvezetéses feladatok a finommotorikáját "nézik" vagyis majd a betûalakításnál van szerepe, hogy ne legyen görcsös majd írásnál a keze, görülékenyen tudja azt a nyamvadt bötût leírni :) A balkezesek nem feltétlenül írnak csúnyán, bár tény hogy francosan balról jobbra kell nekik is, és õ nem látja olyan egyszerûen, mint aki jobbkezes. Az én lányom nem is balkezes, de már az oviban is hülyét kaptak tõle, hogy milyen kitekert ujjakkal fogta a ceruzát. Hiiába volt háromszög alakú cerkánk, neki egyszerûen úgy volt kényelmes. Randán is írt a szentem mindig. Aztán meg egyszerûen "egyéni írásképe" lett:) Ez legyen a legkevesebb, nagyon jó, hogy minden másból olyan jól teljesített. Amúgy meg színezés és gyöngyfûzés és ilyesmi, a többit meg majd megszokja az iskolában:)

Emma 2010.10.06. 18:13:06

Köszi, d.s.! :D Gyöngyöt fûzni szeret, és tud... Jól fogja a cerkát is... egyszerûen ilyen kis béna a szentem, de annyi baj legyen! .D Még megfigyeltem azt, hogy kapkod, mindenen szeret hamar túl lenni, lehet ezért is a probléma. Volt idõ, amikor tükörírással írt... :D

Thalia 2010.10.06. 20:36:01

én pl. örök életemben rondán írtam szerintem...aztán mégis milyen okos vagyok mááááá %mrgreen% Höhöhöhö... Szóval, nem ezen múlik...:)

Emma 2010.10.06. 20:38:08

ahogy mondod. ha fele olyan okos lesz, mint te, már elégedett leszek. :D :D

euphoria. 2010.10.07. 11:54:13

http://blogol.hu/pikz/changes/agyas.gif Emma szerinted ez az óra járással megegyezõ vagy ellentétes irányba mozog?

dorc 2010.10.09. 07:39:55

az a helyzet hogy Én a mai napig nem tudok egyenes vonalat húzni még vonalzóval sem... Szerencsére nem befolyásol semmiben, tervezõ helyett külkeres lettem:)
süti beállítások módosítása