emmamama 2010.06.16. 12:23

A kérdés

Délelõtt szuterént takarítottunk a gyerekekkel; kisuvickoltam a mosókonyhát és a kis tárolóhelyiséget. Megtaláltam a dobozt, amiben Andris temetõbõl behozott játékait gyûjtjük, és odaadtam a gyerekeknek, hogy játszanak a kis kütyükkel. Felhordták õket a sziklakertbe, amit Andris emlékére készített az apjuk, mikor ideköltöztünk. Hanna csendben pakolászott, aztán valami meghatározhatatlan (bizonytalan-szomorkás) hangon megkérdezte:

- Anya, ha Andris nem halt volna meg, akkor most hárman lennénk testvérek?

(Eddig a "meghalt" kifejezést sosem említettük. Lehet, most jött el az ideje, hogy a halálról is beszélgessünk Hannával...?)

A bejegyzés trackback címe:

https://emmamama.blog.hu/api/trackback/id/tr555973753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ash. 2010.06.16. 12:26:52

:( Jaj... *ölelem az egész családot!* Mondd meg Hannának, hogy puszilom!

kicsisziv 2010.06.16. 12:28:06

szegényke....lassan kezdi megérteni, hogy mi is történt...talán eljött az ideje...szerintem is jobb, ha megbeszéled vele...te pedig légy erõs....

Emma 2010.06.16. 12:29:49

eddig annyit tudott - ahogy én gondolom a megnyilvánulásaiból... -, hogy volt egy testvére, aki a mennyországban van. eddig még nem rakta össze szerintem az összefüggéseket, hogy ITT is lehetne a testvére... ez most történt meg (vagy csak most mondta ki...)

kicsisziv 2010.06.16. 12:33:40

az is lehet, hogy most csak úgy kitört belõle...lehet eddig is foglalkoztatta õt...de csak gondolatai voltak...ki nem mondott szavak...amik egyszer elõjönnek...és az a pillanat most volt...

Emma 2010.06.16. 13:14:03

valószínû... :)

Fönícia 2010.06.16. 13:23:05

A gyerekek okosak, és fõleg nagyon érzékenyek. Érzik, ha egy téma "kényes" és kerülik. Van hogy nekik is fáj, csak még nem értik pontosan mi is és miért. Ha kérdez róla, beszélj vele. Ha vonakodik, inkább hagyd. Nem az életkor határozza meg kinek mikor jön el a különbözõ "beszélgetések" ideje... És kitartást!

Emma 2010.06.16. 15:44:05

így gondolom én is, Fõni... :) Köszi, és köszi! :)

kékáfonya 2010.06.16. 15:56:15

Szegénykém! :( Nekünk tavaly halt meg a szomszéd nénink, idõs volt nagyon. Naponta beszéltünk vele, a gyerekek mamának is szólítgatták, nagyon szerettük. Enikõt elvittük a temetésére, elõtte tízszer is megkérdeztük el akar-e jönni, határozottan el akart. Megbeszéltük vele mi fog ott történni, nagyon szépen viselkedett. Utána még sokáig elsírta magát szegény ha eszébe jutott a néni, mostanában már nem, de még mindig emlegeti. Az én lányom így ismerkedett meg a halállal. (Csak elmeséltem mert szájmenésem van, bocs. :) )

Emma 2010.06.16. 15:59:47

én szeretem, amikor meséltek! :D szerintem nagyon-nagyon jól tettétek, hogy elvittétek Enikõt! Õ egyébként nagyon intelligens, érzékeny kislány, ennek megfelelõen hatott rá ez a dolog is...

Juszticia 2010.06.16. 20:18:21

Egy ilyen váratlan mondat biztosan rosszul esik, de hát ilyenek a gyerekek... Nagyon szépek, ahogy nézem a fotókat! :) Ági

Emma 2010.06.16. 20:35:54

nem esett rosszul, hisz számítottam rá valahol. :)

Thalia 2010.06.17. 06:03:03

Szerintem is beszélgess vele nyugodtan, annyira okosak az ilyen kis picik, Hanna meg fõleg, máramennyire "innen" ismerem...Sok erõt Neked!

Barbara 2010.06.17. 14:57:06

Ha érdeklõdik, miért ne? Kb. ennyi idõs volt Viki is (6 vagy 7 éves) amikor pedzegette és mi is kitártuk a titkot neki, fõleg mikor a temetõbe mentünk a nagyszülõkhöz..
süti beállítások módosítása