Ma délelõtt a Duna TV-n Székelyderzsrõl volt ünnepi közvetítés. Szép volt nagyon. A megemlékezés és a mûsor végén mindenki, mondom MINDENKI, a kisiskolástól a 100 évesig énekelte a Székely Himnuszt. (Nálunk - legalábbis kis falumban - többnyire kukán állnak az emberek, mikor a Himnuszt vagy a Szózatot illenék énekelni. )

Nem mondom, hogy nem vagyok revízionista (igaz, nem az a vérszomjas típus); de nem hiszem, hogy ez az oka, hogy mindig könnybe lábad a szemem, ha ezt hallom, vagy, amikor a kórusunkkal énekeljük.

Nem tudom, melyik évben, de Csíksomlyóról közvetítették az István a király címû rockoperát. A végén pedig:

36 komment

Címkék: videó

A bejegyzés trackback címe:

https://emmamama.blog.hu/api/trackback/id/tr995973881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Norton 2010.03.14. 11:56:37

A székelyek iszonyúan összetartók, becsülöm õket ezért. Nem mellesleg irtó kedvesek.:)

Zora 2010.03.14. 12:43:21

Gyönyörû!!! Én is szomorúan tapasztaltam ahogy nõttem,hogy az ünnepségeken egyre kevesebben énekelték a Himnuszt vagy a Szózatot...Ma meg már senki...Megy cd-rõl és ennyi...:-/

alrep60 2010.03.14. 12:53:38

Hát én most meghatódtam!

dcs2 2010.03.14. 12:59:41

anyai nagyanyám székelyudvarhelyi székely... apai nagyapám csíkszentimrei...más mentalitásúak mint a "magyarok"...

lancelotbeka 2010.03.14. 13:01:22

hangosan én sem éneklek,mert ugye az tömegoszlatás lenne:)))az a baj,nemhogy a Székely,de lassan már a Magyar himnusz szövegét sem tudják az emberek...a multkor láttam,hogy sapkában bambulták végig....Sokszor hallani azt a szar dumát,hogy "magyarkodás".A kibaszott USa-ban mindenki szívére tett kézzel énekli a himnuszt,és boltokban,házakon ki van rakva a nemzeti lobogó.Emlékszem,anno valamelyik liberalista toleranciabajnok országgyûlési képviselõnk követelte pár hû elvtársából,hogy a himnuszból vegyék ki az isten áldd meg a Magyart sort,mert az kirekesztõ,mivel a kisebbségeket és más hazánkban élõ nációkat nem említi....pedig ezzel a javaslattal õ a legnagyobb kirekesztõ,mivel akkor a hazánkban élõ roma,zsidó,szláv,német,arab,stb.származású polgártársainkat nem tartja Magyarnak... Emma,ha nem baj,kiteszem nálam a linktáramban a blogod elérhetõségét,szeretek itt olvasgatni!üdv emberednek,pacsi a skacoknak,szia!

lancelotbeka 2010.03.14. 13:01:28

hangosan én sem éneklek,mert ugye az tömegoszlatás lenne:)))az a baj,nemhogy a Székely,de lassan már a Magyar himnusz szövegét sem tudják az emberek...a multkor láttam,hogy sapkában bambulták végig....Sokszor hallani azt a szar dumát,hogy "magyarkodás".A kibaszott USa-ban mindenki szívére tett kézzel énekli a himnuszt,és boltokban,házakon ki van rakva a nemzeti lobogó.Emlékszem,anno valamelyik liberalista toleranciabajnok országgyûlési képviselõnk követelte pár hû elvtársából,hogy a himnuszból vegyék ki az isten áldd meg a Magyart sort,mert az kirekesztõ,mivel a kisebbségeket és más hazánkban élõ nációkat nem említi....pedig ezzel a javaslattal õ a legnagyobb kirekesztõ,mivel akkor a hazánkban élõ roma,zsidó,szláv,német,arab,stb.származású polgártársainkat nem tartja Magyarnak... Emma,ha nem baj,kiteszem nálam a linktáramban a blogod elérhetõségét,szeretek itt olvasgatni!üdv emberednek,pacsi a skacoknak,szia!

lancelotbeka 2010.03.14. 13:01:36

hangosan én sem éneklek,mert ugye az tömegoszlatás lenne:)))az a baj,nemhogy a Székely,de lassan már a Magyar himnusz szövegét sem tudják az emberek...a multkor láttam,hogy sapkában bambulták végig....Sokszor hallani azt a szar dumát,hogy "magyarkodás".A kibaszott USa-ban mindenki szívére tett kézzel énekli a himnuszt,és boltokban,házakon ki van rakva a nemzeti lobogó.Emlékszem,anno valamelyik liberalista toleranciabajnok országgyûlési képviselõnk követelte pár hû elvtársából,hogy a himnuszból vegyék ki az isten áldd meg a Magyart sort,mert az kirekesztõ,mivel a kisebbségeket és más hazánkban élõ nációkat nem említi....pedig ezzel a javaslattal õ a legnagyobb kirekesztõ,mivel akkor a hazánkban élõ roma,zsidó,szláv,német,arab,stb.származású polgártársainkat nem tartja Magyarnak... Emma,ha nem baj,kiteszem nálam a linktáramban a blogod elérhetõségét,szeretek itt olvasgatni!üdv emberednek,pacsi a skacoknak,szia!

lancelotbeka 2010.03.14. 13:02:53

bocsi,ez a tetû mátrix megsokszorozva küldte el a kommentemet.....

pille 2010.03.14. 13:53:30

Köszönöm.

Emma 2010.03.14. 13:55:46

Pille... :) Köszönöm a megtiszteltetést, Lancelotbéka, és nagyon örülök! Én már kitettem a tiéd régen, ha nem baj... %redface% Ezt a liberális dumát nem is hallottam eddig... :O Nemnormális. %confused%

Emma 2010.03.14. 13:56:46

Nort: igen, ezt személyesen is, többízben tapasztaltam. :) (A kedvességüket.)

moon.* 2010.03.14. 14:52:04

Hát, annyit mondok, ciki, nem ciki, hangosan éneklem a Himnuszt... Akinek nem túl égõ, énekli Velem. Nem az lenne a lényeg, hogy tudjuk-e a magas hangokat kiénekelni - bár gyönyörû is ám az -, hanem a fentebb lévõ video tanulsága szerinti összetartás. Szerintem.

szederke 2010.03.14. 21:04:01

eltûnt eg y bejegyzésed te asszony....de lehet csak sok "vizecskét" ittam a hétvégén és rosszul emlékszem:)

Norton 2010.03.14. 21:10:21

Biztos, hogy liberális volt? Mert a liberalizmus alapvetõen rohadtul nem errõl szól. Ez inkább szélsõbalos szöveg. Én sem szoktam hangosan énekelni a himnuszt, mert hát ugye nem tudok énekelni. Viszont valamiért mindig csukott szemmel hallgatom végig.

Emma 2010.03.14. 22:05:51

Nort... :D Szeder, igen, eltûnt... ;-) Közös megegyezést követõen privátolódott. :D De rendes vagy, hogy így figyelsz! :) Moon, én is igyekszem énekelni. Amikor birka tekintetek bámulnak rám, akkor inkább csak tátogok... %rolleyes%

Kajla 2010.03.14. 23:23:36

Olvasgattam a hozzászólásokat és, amit írni akartam, már Zora leírta. Nálunk is suliban pl. a diákok énkelték. Ma már benyomnak egy elnyûtt kazettáról digitalizált cuccot és már az sem baj, hogy közben beszélgetnek. Alsóban pl. üzenõfüzetb dícséretet kapott az, ki rendesen végig állta és énekelte. Ma már nem tudják kívülrõl. Csodálom, hogy valamelyik CELEB még nem dolgozta fel rockos stílusba :S

Norton 2010.03.14. 23:28:03

Kajla: errõl juttattad eszembe Dávid Roland feldolgozását, bár az nem a Himnusz volt, hanem a Nemzeti Dal, de attól még jó.:) http://www.youtube.com/watch?v=VBAGWj8TqE0

Emma 2010.03.15. 08:48:58

Nálunk még úgy van, hogy az iskolai énekkar, vagy a mi kórusunk énekli ilyen rendezvényeken, a közönség pedig utána. Kellene. De nem nagyon szokta...

Böczike 2010.03.15. 14:02:34

Ahogyan lancelotbeka hangja, úgy az én hangom is olyan tipikus tömegoszlató, tehát minimális hangerõvel nyomom. Székely himnusz sajna csak 90%-ra megy, de pótolni fogom, de tömegben gördülékenyen megy! Párszor voltunk a Magyarok vásárán, és délben megszólalt a Magyar, majd a Székely himnusz! Sajnos voltak olyanok akiknek eszükbe sem jutott, hogy megálljanak és énekeljenek, De a Székely himnusz mikor megszólalt, még többen voltak akik csak néztek birkán, hogy most mi van?

Böczike 2010.03.15. 15:19:49

Ja, fentebb elfelejtettem, hogy Kárpátia koncert Székely himnusszal ér véget! Hahó Szederke!!!

Aloha 2010.03.15. 15:26:48

Gyönyörû!

szederke 2010.03.15. 18:14:17

tojok a székelyhimnuszra böczike....még a magyar is nehezemre esik.

passionate. 2010.03.15. 18:22:35

a tavalyi március 15-ös megemlékezõ fellépésünk elõtt és után is el kellett énekelni a himnuszt. megdöbbenve tapasztaltam hogy a könzönség háromnegyede lehajtott fejjel rötyögött és motyogott. ma pedig volt szerencsém szembesülni a himnusz remixével,azaz megdiszkósított változatával. döbbenetes volt. :|

Böczike 2010.03.15. 18:25:49

Pass, nemmondod, diszkóváltozat? :O Csak nem így akarják népszerûsíteni... %confused% Megjöttünk az ünnepségrõl, irtó sokan voltak, és énekeltek... :D Mondjuk, a kortesbeszédek azért nem maradhattak el, így rontva az ünnep fényét :(, de a sulisok és ovisok mûsora színvonalas és ünnephez méltó volt. :)

Emma 2010.03.15. 18:26:09

naná, hogy én voltam. %mrgreen%

passionate. 2010.03.15. 18:28:17

nekemis pont ez jutott eszembe. bár szöveg az nem volt alatta (vagy odáig már nem jutottam el. :D) tehát az esetleges szöveghiányt azért nem pótolja. azért kiváncsi lennék melyik az az idióta magyar aki megtüctüczenésíti a saját himnuszát. Oo

lancelotbeka 2010.03.16. 09:31:34

elég siralmas,ha valakinek a nemzeti himnuszunk is nehezen megy,és még büszkén is hangoztatja ezt...a Székely himnuszról:nem kötelezõ énekelni,és kívülrõl ismerni,de tojni rá???a Székelyek Attila hunjaival érkeztek a Kárpát-medencébe,az ország határait õrizték,ez volt a feladatuk,az életük,cserében nem fizettek adót,stb.Rengeteg országunkat érõ támadás akadt meg rajtuk,ha õk nincsenek,a pusztító hódítók lehet,eltünt volna már hazánk a térképrõl,és akkor az õrájuk tojó emberke sem élne ma,mert az õ õseit is megölték volna a tatárok,törökök,és egyéb nációk seregei....Az emberi ostobaságnak nincsenek határai,ez ismét bebizonyosodott....

Barbara 2010.03.16. 10:49:30

Nagyon szép!!!! lbéka, igazad van!

szederke 2010.03.16. 21:05:05

nem tudom lancelotbéka talán rám célzott-e de megbocsátom a tudatlanságából fakadó felháborodását.elõbb talán meg kellett volna kérdezze,hogy miért esik nehezemre elénekelni a magyar himnuszt....

Böczike 2010.03.17. 05:26:57

Miért is Szederke?

Barbara 2010.03.17. 11:23:57

Szerintem azért, mert a Magyar Himnusz elveszti szép lassan a varázsát! Kihal az emberekbõl a hazaszeretet, a tiszteletrõl és vallási hitrõl nem is beszélve...!

Emma 2010.03.17. 13:13:59

nem tudom, Barbara. De, miután Szederke válaszol - ha válaszol - le fogom zárni az ide-kommentelési lehetõséget... %confused%

szederke 2010.03.17. 13:19:24

mert én a magyaroktól sok-sok rosszat kaptam,de hogy magamhoz méltóan vicces is legyek:annyira borzasztó hangom van,hogy nem tudom kiénekelni....amugy meg az egész bejegyzés csak böczike kárpátia rajongásának szólt,annak,hogy nem hat meg ha a székelyhimnusszal zárják a koncertet,ettõl még nem leszek a rajongójuk. emma kérlek zárd le a kommentboxot,mielõtt elfajulnának a dolgok.mert kikérem magamnak:nem vagyok ostoba.akkor lennék ostoba ha vitába szállnék mindenféle félmûvelt gõzõsfejû alakkal. uff.

Emma 2010.03.17. 13:33:14

Én megmondtam, tegnap emberemnek, hogy õ kezdte... ;-) Mondtam neki, hogy ne cukkolódjon itt. :) Bár nekem semelyikõtökkel (egyik kommentelõvel) sincs semmi problémám, a boxot tényleg lezárom, mert ez a blog nem errõl szól. ;-) (Fene se gondóta volna, hogy ilyen vitákat szít ez a bejegyzés. %redface%)

szederke 2010.03.17. 13:46:10

nem cukkolt,vagyis nem tõle szállt el az agyam:)

Emma 2010.03.17. 13:47:31

affene... Nem tudtam lezárni? :D :P Na várjá, még egyszer... :D :D
süti beállítások módosítása