emmamama 2009.11.01. 11:41

Mindenszentek

Nem szeretem ezt a két napot.
Ezért nem:

Olyan természetellenes, hogy a saját gyerekünk sírján kell gyertyát gyújtanunk…
Nem csak a születésnapján, hanem ezen a két õszi napon is egyfolytában az eszemben jár Andris. (Mindig egyébként, de ilyenkor máshogy, hangsúlyozottabban, elevenebbek az emlékek… )
Milyen lenne? Kerekarcú, kékszemû, egérfogú, szõke hajú, kis vasgyúró rosszcsont, mint az öccse? Ezt már soha nem tudhatjuk meg, ez is fáj. Õt siratom, és a jövõjét. Most lenne elsõ osztályos, az ábécét kellene gyakorolnunk, nem azon gondolkodnunk, idén milyen koszorút csináltassunk a sírjára.
Apja minden nap kimegy hozzá, én nem bírok, mert gondolkodóba esem, és úgy érzem, megõrülök. Ha megyek is, kiveszem az elszáradt virágokat és az elégett mécseseket, és már rohanok is el… Apja hosszú percekig álldogál mellette. Biztosan beszélget hozzá magában – ez az õ titka, még sosem kérdeztem tõle.
Nehéz dolga volt 2003 június 6-án. Hazajött a kórházból, szerintem õ sem tudja, hogyan, a fényképezõgéppel, amit azért vitt magával hajnalban, hogy lefényképezze az elsõszülött fiát (persze, hogy nem készült fénykép, ott, akkor legalábbis nem); aztán bement a szobába, ahol készen állt már a kiságy, a fal tele volt rajzokkal, a szekrény kisruhákkal… És kipakolta mind, hogy én már ne lássam, mire hazamegyek.
Fogalmam sincs, hogy élte túl. Közben én a kórházban feküdtem, az üres hasammal, a gyerekem nélkül, agyonnyugtatózva.
Eltelt azóta több, mint hat év, a két kölyök is jött velünk tegnap temetõt járni, és Andriskához. Szívesen kísérnek el minket, szerintem nem csak azért, mert ott lehet szaladgálni, mécseseket gyújtani… Hanna már tudja, hogy van neki egy kistestvére a mennyországban is.

Nameg, azért sem szeretem ezt a két napot, mert minden évben több virágot és mécsest kell kivinnünk, szaporodnak a halottaink. Mindig azon imádkozom (a magam módján), hogy minél tovább maradjanak velünk, akiket szeretünk. Idén férjem nagymamájához, Erzsi dédihez vittük a „plusz” mécsest és virágot, jövõre már keresztapám sírjánál is gyújtanunk kell gyertyát.
Szomorú ez, nagyon. De legalább süt a nap. Vajon õk is látják?
Ez pedig Albinoni Adagio-ja. Andris temetésén is ez szólt, ez is. Én kértem.


A bejegyzés trackback címe:

https://emmamama.blog.hu/api/trackback/id/tr175974024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Miss Varjú 2009.11.01. 12:02:35

Ezt mos olyan szomorúan írtad le. :'( Nagyon szép... =(

Emma 2009.11.01. 12:34:32

Hát, mer olyan szomorú vagyok. De majd jobb lesz. :)

Ashley Scott 2009.11.01. 12:36:53

Sajnálom...:' (

Arachnoida 2009.11.01. 13:20:56

Nagyon szépen megfogalmaztad... Valóban szomorú :(

manókaa 2009.11.01. 15:10:30

Ahogy olvastam, bevallom könnyeztem és még most is:(

perla62 2009.11.01. 17:58:16

nagyon megható visszaemlékezés (zsebkendő...) :(

Zsancy 2009.11.01. 21:59:08

hát mikozben olvastam sírva fakadtam, mert nekem a szerelmem halt még több mint 5 éve. Szomorú, hogy emberek megszületbek élnek de nem mindenki éli le teljesen az életét, valaki 10 valaki 16 éves korában meghal sajnos nem lehet tudni, hogy ki mikor.:'(

d.s 2009.11.02. 17:59:21

Ezen a bejegyzéseden sírtam. Megmutattam a barátnőmnek. Ő is sírt. Nem is értem, hogy bírod...

Emma 2009.11.02. 18:09:25

Jajistenem ne sírjatok! :) Én sem értettem az elején, de muszáj tovább menni, és itt a 2 tesója is, azóta már azért jobb... :) Így kell élni, és lehet élni. csak néha az ember idedob ilyen sírós bejegyzést, meg elkeseredik... De elmúlik. :)

cinci 2009.11.03. 07:21:49

Nagyon sajnálom..:(

eszemiszom 2009.11.04. 20:49:37

Szerencséd volt, hogy mindezt úgy csináltad végig, hogy tudtad, az élet nem áll meg! ...és nem is állt meg, azóta van 2 szép gyermeked akik itt vannak nektek Andris helyett! Látod, amilyen kegyetlen és embertelen tud lenni a sors, annyira jóvá is teszi azt valahol!
süti beállítások módosítása