Á, nem vagyok szerencsétlen, cseppet sem...
Tegnap kezdõdött, be kellett mennem P-ra dolgozni, utcai szociális munkást kellett kísérnem hajléktalanok után kutatva. Az volt a penzum, hogy interjúvoljam meg õket: ugyanmá mér nem akarnak bevonulni a hajléktalanszállóra, és miért rontják kint a levegõt télennyáron, hóbansárban, esõbenfagyban meg dögmelegben. Végülis jó téma, szeretem az ilyent, szakmába is vág, meghát kaptam rá egy eggééész oldalt az újságban... Riporttal nem is volt gáz, ellenben azzal igen, hogy az USZM, aki férfi, és sofõrként is dolgozott anno, szemtanúja volt, amint én egyszerre gyakorolom a kézifékes elindulást és az ipszilon-fordulást, köbö 30 fokos lejtõre épített parkolóban. Mert miért ne oda beszétünk volna meg találkozót... Mutatvány végülis sikeres volt, bénaságom ellenére, USZM gondolom konstatálta (láttam az arcán), hogy na, hülyeszõkenõ kapott egy autót a segge alá, csak észt nem hozzá...
Riport után aztán felkerestem "kedvenc" dilidokimat - neeem, nem vagyok paranoid skizofrén, csak pánikbeteg  -, hát, kismillióan voltak. A felhozatal - a betegekbõl - elég normális volt, ha lehet ezt mondani... Bár közvetlen mellettem egy nõ almát evett, és iszonyúan csattogott közben a protkója; egy néninek meg egyfolytában járt az állkapcsa, és kattogott. Mármint az állkapcsa. Ez elég ijesztõ volt, míg az almás inkább szimplán idegesítõ... Aztán, kijött a rendelõbõl egy delikvens kék tornanadrágban, fehér zokniban és pólóban, kínai mûanyag félcipõben, és a váróterem közepén monológba kezdett. Arról tájékoztatott, hogy ki mindenki halt meg a múlt héten, meg, hogy milyen fontos naponta négy liter vizet inni. Hogy utóbbi állítást nyomatékosítsa, neki is látott egy másfél literes palacknak. De nem jól célozta meg a száját és egy tócsányi a padlón kötött ki. Szentségelt, takarítószert keresett, de nemtalált, mostmilesz... Már majdnem feladta, a betegek unszolására, de aztán az almás nõ egy papírzsebkendõvel akkurátusan elkezdte törölgetni a tócsát... A tornagatyás nem gyõzött hálálkodni. Hátt, érdekes volt. Nade, egy óra várakozás után, mikor végre épp én következtem volna - mikormáskor - kilépett a morc asszisztensnõ, közölte, hogy a doktorúr délben elmegy ebédelni, és délután csak az akkorra elõjegyzett betegeket fogadja, úgyhogy "nemistudommilesz". (Magyarul: mindenki menjen haza a sunyiba.) Kezdett lincshangulat kialakulni, mindenki ott tolongott a papírjával, hogy decsakgyógyszertiratni akart, meg õ ugyan vissza nem jön máskor... Fogtam magam és elhúztam a csíkot. Hát a francnak hiányzik ez. Nekem mindenképpen beszélni is kellett volna a dokival, erre pedig nulla esélyem mutatkozott.
Pechszéria este folytatódott, amikor mindezt a kalandomat sokkal bõvebben be akartam blogolni, de az idõkorlát lejárt, éééss, mivel a mozilla nem támogatja a másolástbeillesztést, eltûnt az egész kisregény. (Csekély számú olvasó nagy örömére gondolom.)
Aztán ma reggel Hanna iszonyatos cirkuszt csinált az oviban, errõl majd egy másik postban...
Délelõtt jött apósuram, elvitte Ármint csavarogni, minek során törpe úgy elfáradt, hogy háromnegyed tizenegykor õrjöngve követelte, hogy hagyjam aludni. Hannáért fél 12-kor menni kellett az oviba... Ilyent nem csináltam még: otthon hagytam az alvó gyereket, míg autóval elviharzottam a nagyért. Rémképeimben Ármin kétségbeesetten zokogott egyedül az üres lakás közepén... Nem ez történt, sokkal rosszabb... Bezártam a lakáskulcsot az autóba, miután beálltam vele a garázsba, majd sikeresen bezártam a garázskaput is magam mögött (mer  lehet, belülrõl, kulcs nélkül). Jöttem volna be a bejárati ajtón,de a lakáskulcs sehol... Szerencse a szerencsétlenségben, hogy Hanna a garázson keresztül ment be. Kiabáltam neki az instrukciókat, hogy vegye ki az autóból a kulcsot, aztán a konyhaablakon dobja ki nekem... Csinálta készségesen arany szíve, örült, hogy ilyen fontos feladat jutott neki, az anyja bénasága folytán. Nem is tudom, mi lett volna, ha mindketten kint maradunk, Ármin meg bent, egyedül... vagy, ha nem ilyen ügyes Hanna, és mondjuk bent üvöltött volna kétségbeesésében, hogy ilyen hüle anyja van...
Na, de minden jó, ha jó a vége. Ma már túl sok baromságot nem követhetek el.

Bár nálam sose nem lehet tudni...
 

A bejegyzés trackback címe:

https://emmamama.blog.hu/api/trackback/id/tr565974077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blanca 2009.09.05. 07:06:38

Nyugi van mikor összejön az embernek..én folyton ilyeneket csinálok, a környezetemben meg már csak annyit mondanak rá hogy ..Hoppá :D kicsikoromban én is kizártam anyámékat a házból..belül hagyta ő is a kulcsot én meg addig szórakoztam míg bezáródott és beragadt..szerencse hogy fa ajtónk volt és apám be tudta törni. Sok bosszúságot okozhattam így visszagondolva:) na és mi jót sikerült megtudni a hajlékony bácsiktól, miért nem mennek szállóra?:) Gyakszin dolgoztam régebben velük fél évig, de kíváncsi vagyok nálatok mi a helyzet.

Emma 2009.09.05. 08:06:16

Szia! :-) Ó, persze, különféle magyarázatokat bírnak adni erre, de a lényeg a többségüknél már sajnos az, hogy nem bírnak beilleszkedni már. Képzeld, találkoztam egy 2 diplomás hajléktalan nővel is... Na, ez volt az igazán szörnyű. Neki tartozása volt, ő visszamehet, mert rendezte. Nála még van esély a "viszonylag normális" életre. Igaz, ő még nincs benne annyira a katyvaszban, csak 8 hónapja hajléktalan... Megyek, megnézem majd, mi újság nálad! ;-)

Walburga 2009.09.05. 09:46:25

Másolásra használd a Ctr+c (másolás) Ctr+V (beillesztés)kombinációt,akkor tudsz hosszabb postot is irni szövegszerkesztőben. Vannak az embernek peches dőszakai ,de majd lesz jobb is. Régebben a neten sokat beszélgettem egy szociális munkással ,aki elmesélte ,milyen körülmények vannak a hajléktalanszállókon.Sokan azért nem mennek be ,mert félnek a többiektől.Mesélt egy kétgyermekes anyáról ,akit felvettek a szállóra és szabályos barrikádot épitettek köréjük az ott dolgozók ,hogy ne lopják meg és ne bánthassák őket.

Tündi 2009.09.05. 16:11:56

Egyszer engem Ricsike zárt be az éléskamrába. Volt vagy úgy 3 éves. Húúúúúú nagyon ideges voltam. A gyerek kint bömbölt én meg bent. Még szerencse, hogy el tudta fordítani a zárat, mert biztos, hogy szegény egy pár napig egyedül maradt volna.

Emma 2009.09.05. 16:17:07

Walburga, azt használtam, de valami miatt ezt írta ki a mozilla nekem. De köszi azért a tanácsot! Nah, megint beletrafáltál, ugyanis a hajléktalanok többsége - akikkel beszélgettem - pont emiatt nem megy be a szállóra. van ott egy kemény mag, akik kikészítenek mindenkit. Ezért vannak csak heten, holott 15 férőhely van... Amikor meg azt kérdezem, hogy ezzel mit lehetne tenni, csak vállvonogatás a válasz. Szomorú. Persze, olyanok is vannak köztük, mint írtam is, akiknek esze ágában sincs újból alkalmazkodni a normákhoz. :-( Tündi, ó, engem mindkét gyerekem kizárt már a teraszra; Ármin mikor megtette, akkor is Hanna engedett be. Éléskamrában mondjuk nem lehetett olyan rossz helyed... :D
süti beállítások módosítása