emmamama 2009.08.25. 08:44

Üresfejûek

Egyfolytában azon gondolkodom az utóbbi napokban, hogy én milyen tini voltam. Írtam én is naplót, mint szerintem mindenki; csíkos, nagyalakú füzetbe... Többnyire abban is az szerepelt, hogy melyik fiú tetszik, hol találkoztam vele és mit éreztem, mit érezhetett õ... Írtam a suliról, a barátnõimrõl... Azon is gondolkodom, ma, ha 14 éves lennék (és nem 35, jesszusatyaúristen ), kihasználnám-e az internet adta lehetõséget, hogy ne mondjam el senkinek, de elmondjam mindenkinek, élve a széles lehetõségek tárházával, videókkal, zenékkel, képekkel színesítve az irományomat... Naná, hogy kihasználnám. Valószínûleg jobban oda is figyelnék, mit írok.

Nézegettem itt a blogokat és mondhatom, nagyon elkeseredtem. Azt hiszem, már most el kell kezdenem a gyerekeim életre nevelését abban a tekintetben is, hogy ne legyenek üresfejû tinédzserek... Mint itt a blogolók túlnyomó többsége. Nem azzal van a bajom, hogy leírják a napirendjüket, hisz mindenki azt ír a blogjába, amit akar (és tulképpen én is a napirendünkrõl szövegelek általában ), és nem is azzal van problémám, hogy a pár soros szövegeket glitterezett, lehetetlenebbnéél lehetetlenebb ön- és barátbarátnõarcképekkel "színesítik. Biztosan maradi vagyok, de Lõrince Lajos tuti forogna a sírjában, ha látná, mivé lesz a magyar nyelv... Halálra becézik még a legegyszerûbb szavakat is... Olvashatatlanná rövidítik amúgy is csekélyke mondanivalójukat, ha lenne affinitásom, türelmem akkor sem, ahhoz, hogy kisilabizáljam, mit is akarnak mondani... Mondjuk vélhetõen semmit. Pussz, cupp, cejet, komizz, kb ezek a szavak szerepelnek a toplistájukon. Még ezzel sincs, nem lehet problémám, de sajnos mindezekre alapozva erõs a sejtésem, hogy ezeknek a tiniknek valóban csak a nagy nihil van a fejükben... Nincsenek értékek (ja, de, a pénz, és, hogy minél menõbb (lehetõleg rózsaszín-fekete) cuccokban vágjanak fel a többiek elõtt), nincsenek valódi példaképek.

Persze, tisztelet a kivételnek... Mert azért akad. Gondolok itt Lucára, aki épp szünetel... De megalkotta Renejkét, az üresfejûek groteszk klónját, aki máris blogceleb lett.

A bejegyzés trackback címe:

https://emmamama.blog.hu/api/trackback/id/tr925974088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Walburga 2009.08.25. 08:56:01

Tegnap este ,mikor Luca elérte renejkével az első helyet ,akkor magam sem tudtam ,hogy sirjak ,vagy nevessek.De aztán nevettem....képzeld el a sok üresfejű kis tinit ,ahogy eszi őket a penész ,mert renejke a regisztráció napján celeb lett :D Aztán elmentem szliiiipingölni ,(hogy renejkét idézzem ) :D

Luca 2009.08.25. 09:24:23

Köszönöm : )

emma 2009.08.25. 10:38:58

Szivi, Luca! :-) Walburga, én is épp ezt írtam reggel az üzenőfalra, hogy nem tudom, sírjak-e vagy nevessek... :D Aztán Deaddream aszonta, nevessek. :P Most gondolj bele, a hátrányos következményekbe is azért: százával jönnek majd a "komizz nekem" felszólítások a kiscsajoktól, hogy utolérjék Renejkét... :D De nem fogják, mert nem hagyjuuuk! :P

Tünde 2009.08.25. 13:09:36

Hú de öreg vagyok már én...... Komolyan mondom, hogy egy-egy üzenőfalas szövegnél valaki adhatna szótárt is. :-)))Nem baj, egy-két év és megedz a nagyobbik fiam :-)))

Emma 2009.08.26. 07:20:38

Az biztos, Tündi! :-) Én is hülyén érzem magam, mikor néha oda írok, mert tetszik a téma (mint ez a Renejkés), dehát akik oda írnak, némelyik a gyerekem lehetne... A nyelvezet pedig néha katasztrofális, ahogy mondod. Ezen akadtam ki én is elsősorban. Szerinted ezek élőszóban is így beszélnek, vagy csak írásban gyötrik egymást ezzel?

Emma 2009.08.26. 07:21:47

Ó, Tündi, Ricsikét egyébként nem kell féltened, hogy így fog beszélni... Ennél már most, nyolcévesen fényévekkel értelmesebb... ;-)

Tündi 2009.08.26. 14:41:19

Sajnos így beszélnek "élőben" is (tisztelet a kivételnek) :-( Ricsike remélem így is marad :-)

emma 2009.08.26. 16:08:32

Hát, persze, hogy úgy marad. Én még tartom magam ahhoz, hogy a szülőn múlik minden... Persze, könnyű egy 4,5 és egy 2,5 évessel... Lehet, tizenéves korukban már nem így gondolom. De nemmfogomhagynii, hogy sötét legyen az agyukban, akkorseneeem! :D

refaa 2009.08.28. 15:45:07

nem mindenki ilyen..:D vagy is..én pont elkerültem még ezt a "cejetlek" és "luwcsi" kort..:D dee vmelyik télleg kiboríííttóóóóó

Emma 2009.08.28. 17:19:11

Naná, hogy nem mindenki ilyen! Remélem, az ő társaságuk olyan fiatalokból tevődik majd össze, mint amilyen te vagy, vagy Deaddream, vagy Luca, meg azért még tudnám sorolni, hála a blogol.hu-nak, nem csak az üresfejűeket sikerült megtalálnom. De bakkamegakutya, még mindig ők vannak többségben ... :-(
süti beállítások módosítása