emmamama 2011.11.18. 14:10

Olvas

Minden elismerésem azoké a gyerekeké, akik már tudnak olvasni, amikor iskolába mennek. Ezt annak tudatában mondom, hogy Hannával eléggé megszenvedtem az elején. Kibetûzte a szótagokat, de, amikor az összeolvasásra került sor, a plafont bámulta és találgatott. (Állítólag ezzel a sajátos módszerrel nem volt egyedül. )

Namost, kb 1 hét alatt annyit fejlõdött, hogy csak lesek. Az õszi szünet után annyit kínlódtunk, hogy már a szóképekrõl felismerte a szavakat, és bagózott arra, hogy a szótagolásukkal bajlódjon, ránézett arra, hogy Ot-tó, és diadalmasan mondta is, egyszóval, túljárt az eszemen.

Mostanra viszont, nem tudom, hogyan, de odáig jutott, hogy az általa már ismert betûkbõl álló szavakat szótagolás nélkül, szinte folyékonyan olvassa. (Amelyik betût még nem ismeri, arra rákérdez.) Úgyhogy nagy büszkén mesélte, hogy a Magdi néni õt, és még 3 gyereket kiemelten megdicsért azért, mert szépen olvasnak.

(Én meg azt hittem, hogy az életbe' nem tanul meg olvasni... )

Érnek még meglepetések.

12 komment

Címkék: suli Hanna

A bejegyzés trackback címe:

https://emmamama.blog.hu/api/trackback/id/tr305973347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kékáfonya 2011.11.18. 14:14:41

Enikő tudott olvasni (jól le is toltak érte mert "lehet hogy olvas anyuka, de biztos nem érti") és most Barnust tanítgatja, egy csomó betűt felismer már a 4 éves. Mire iskolába megy majd megint hallgathatok. :D Hannának gratula, hát persze, hogy megtanul olvasni! Ügyes lány.

emmamam 2011.11.18. 14:16:22

Ármin nálunk is jól halad. :D Na, abban biztos vagyok, hogy megtanul, mire menni kell... :) Úgy vettem észre én is, hogy nem örülnek neki a tanárok, de ez is pedagógusfüggő.

dabole 2011.11.18. 14:25:26

Az olvasás még rendben van iskola előtt, na de az írás.. Nővéreim túlbuzgóságának hála, én már bőven firkálgattam, mire az első osztályra került a sor. És a firkálgatáson van a hangsúly. A kampók, meg hurok-bigyó, és az álló egyenes valahogy elmaradt a folyamatból, ennek hála ma is olyan bődületesen gusztustalan a kézírásom, hogy néha rendesen elszégyellem magam. :D Hogyha Hannának ilyen gyorsan ment a tudatalattijával megoldani a problémát, akkor bőven jó úton halad a problémamentes iskolaévek felé. Piszok kis mázlista:D

emmamam 2011.11.18. 14:29:13

dabole, az nem biztos, hogy a firkálgatások miatt van... végülis a suliba kellett volna, hogy gyötörjenek ezekkel a kampókkal stb-vel. na, az írásra amúgy kíváncsi leszek, írni még nem tanultak konkrétan, csak számokat. ha magától ír egyébként, rendszerint még mindig tükörírással teszi, úgyhogy az írással is valószínűleg meg fogunk majd szenvedni. :)

kékáfonya 2011.11.18. 14:31:56

Enikő ha magától ír, akkor felváltva használ nyomtatott és írott betűket egy szón belül is, attól függően melyik betűnek melyik alakja a szimpibb... és már másodikas. Írni is meg fog tanulni szépen, ne aggódj!

Mata Hari 2011.11.18. 15:04:59

Whehe.. tolj ki vele, ha az Ot-tó megy neki, akkor a Tót Ottó menne e..? :D :D Áh, hát hiába mondjuk Neked, hogy nem lesz gond a csajszival, megtanul mindent meglátod! A szteve sem 1 nap alatt teremtette a világot, kellett neki még 6 nap gratisz! :D

emmamam 2011.11.18. 16:16:19

szteve... %lol%

madárka. 2011.11.19. 10:26:57

Prüntyőkédet ezért dicsérik, szuper! :) Örülök, hogy Nektek már nem akad gondotok az olvasással, unokahúgomat sajnos nagyon szigorúan kell fogni, s még ezt is képes kijátszani. Hú, emlékszem, engem hogy letolt a tanárnéni, amikor szótagolás nélkül olvastam elsőben...!

Thalia 2011.11.20. 18:29:00

jajj, de kis ügyes, tudtam én, hogy egy kis zseni!

emmamam 2011.11.20. 18:32:28

hát, a zsenitől irtó messze van, Thalia, de nekem a kis átlagos is megfelel. :D Amivel több, az az, hogy a képességbeli hiányosságait a szorgalmával valószínűleg pótolni fogja. legalábbis most ezt látom. :)

hlm 2011.11.26. 22:52:42

gyönyörűen halad Hanna. Isten igazából fél év végére kellene csak a szótagoknak összeállnia a fejében.
süti beállítások módosítása