Felvételi-lázban ég az ország... :)

Eszembe jutott, mikor én készülõdtem... Akkor még volt felvételi, írásbeli és szóbeli is néhol, és amellé lehetett vinni a középiskolás pontokat. Akkor még 120 pont lehetett a maximum, nemám 400 akármennyi, mint most... Tiszta gáz ez az új rendszer, meg a Bolognai-típusú felsõoktatás is, agyrém.

A fõsulis felvételire velem jött emberem, akkor még nem volt a férjem... :) (Rá 3 hónapra lett az .) Kemény volt, vért izzadtunk, ott 110 volt a maximum, 104-et kaptam; emlékszem, otthon vártam a postásunkat aznap, és megvettem tõle a Népszabadságot, hogy megtudjam, mi lesz velem... (Internet?? Ugyanmááár... Számítógép se nagyon volt a családok nagy részénél '95-ben... )

Rá négy évre az egyetemen elég volt a szóbeli is, ott a maximális 100-ból 96-ot értem el; mikor a végén a folyosón szembejött velem az egyik felvételiztetõ professzor, megkérdeztem tõle, mekkora esélyem van a bejutásra... Vigyorgott, és azt mondta, éppen 96 %... (Nemhiába, a szociológia szakra felvételiztem )

Rég volt, szép volt. Akkor még volt rangja a felsõooktatásnak, ma már sajnos nincs. Mindenesetre drukkolok minden jelentkezõnek, hogy teljesüljön a szíve vágya!

A bejegyzés trackback címe:

https://emmamama.blog.hu/api/trackback/id/tr575973718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barbara 2010.07.23. 07:02:34

Drukkolok én is..! :) Hát igen, ez az új pontrendszer elég érdekesen lett kitalálva, értem ezalatt a kisebbségi elõnyt, a helybõl +50 pont kezdõlökést! :) (namámeginkijöttvalamiaszámon) Emlékszem, mikor Dorkám felvételizett, páran szaladtak a szemészetre meg a fülészetre, színleltek némi fogyatékosságot és papíronként máris 15 pont plusz volt az elõnyükre!!! :)

kékáfonya 2010.07.23. 09:24:53

Barbara, komolyan van ilyen??? Heuréka! Én a bal szememre csak 10%-ot látok, a bal fülemre meg semmit nem hallok. Már megyek is valami zsíros szakra! :D

Norton 2010.07.23. 10:02:08

Jó lehetett.:) Az új rendszer átláthatóbb, én már ennek is örülök. A régivel volt némi zavar párszor asszem. Ja, és 480 pont a maximum, a 400 pont most pl a törihez kellett volna az ELTE-n, ahova mennék.:) Viszont az tényleg idegesítõ, hogy ha cigány vagy (mondjuk ki), akkor máris plusz ötven pont. És ha lesz is nyelvvizsgád, az csak +25 pont. Akkor én egytizedrészt autista vagyok, és kérem azt az 50 pontot...

Kesszi 2010.07.23. 11:01:19

tökjó, krónikus betegségért én is kaphattam volna pluszbárhány pontot, eszem ágában nem volt kihasználni....

Emma 2010.07.23. 17:42:48

Kesszi, hát ez az... Mondjuk, nem bekerülni nehéz, hanem elvégezni... vagyishát, a mostani rendszernek köszönhetõen, akár dupla ideig is kínlódhatsz, meg bukdácsolhatsz, oszt csak megkapod a diplomád egyszer... %confused% Na, ez a gáz.

Thalia 2010.07.23. 17:45:14

Amikor én felvételiztem, a tévében mutatták a ponthatárokat...alul egy csíkban futottak a karok és a pontok...én nfel is vettem a mûsort, nehogy elnézzem...:) Amikor jöttek a jogi karok, és látta, hogy felvettek az ELTÉ-re, sírtam örömömben...és ahogy lement a csík, Atti hívott, mert õ is nézte valahol meló közben...anyu vette fel, és mondta, hogy ítt bõgök...Atti meg kérdezte, hogy miért, hát nem került be? Anyu meg mondta, hogy de, azért bõg, de akkor már anya is bõgött...:)

Emma 2010.07.23. 17:46:15

Thalia, ez aaannyira aranyos történet! :D

szederke 2010.07.23. 19:09:13

mi nem használtuk ki a plusz 50et pedig lehetett volna....csakhogy így is megvolt...úgy látom most már az is baj,ha a cigányok tanulni akarnak.bár amelyik tanulni akakr,annak amugy is mevan az elegendõ pontszáma.

Emma 2010.07.23. 19:43:06

Szederke, nem az a baj, hanem a pozitív diszkrimináció. :) Szerintem - és ezt a kommentek is bizonyítják - fordítva sül el a dolog... %confused% Egyetértek veled az utolsó mondatban, és szerintem a romák se "hülyébbek", mint mások, teljesen felesleges lealázni õket a plusz pontokkal. A gyerkõidhez pedig itt is gratulálok! :D

Norton 2010.07.23. 20:17:27

De nem mindig mennek sokra azokkal a plusz pontokkal, ha pl az érettségije végig kettes. Szerintem.

Pandaa.. 2010.07.23. 20:19:33

Nyáá.. Engem már az általánosból felvételi sem izgatott.. számit?:P:D

Emma 2010.07.23. 20:23:59

Nort: hát, nem. De akinek az érettségije kettes volt, az ne is tanuljon tovább szerintem... :D Ha roma, ha nem. Na, ezért is felesleges a pluszpont. Meg másért is. Pandaaa: sajnos, igen... :) (Persze, nem mindenkor. ;-))

Barbara 2010.07.23. 21:35:32

Áfi.. :D:D:D

Cusi 2010.07.24. 16:14:35

na majd jövõre :D lesz ám idegbaj :D

emmarigby 2010.08.01. 14:04:09

emmarigby emmarigby
süti beállítások módosítása