emmamama 2010.04.11. 08:24

Két vers

Ma van ugye a Költészet Napja. Thaliánál szép bejegyzést olvastam errõl. Ott, a kérdésére azt írtam, hogy nem vagyok nagy versolvasó, de aztán mégis kiderült, hogy elég sok kedvenc versem és költõm van.
A két legnagyobb kedvencem (gyerekvers mindkettõ) Andrishoz kötõdik, nagyon erõs érzelmek fûznek hozzájuk. Ezeket kívülrõl tudom, és Hanna is. Õ korosztályához mérten tekint rájuk, én mélyebb tartalmat látok bennük...

A megzenésített Mándy Stefánia vers hallatán mindig könnyes lesz a szemem - történt ez most is, hiába ült Ármin fiam az ölemben, miközben néztük a videot. :) Halász Juditot kisgyerekkorom óta imádom egyébként.

A másik kedvencem a Bóbita, Weöres Sándortól. (Nemrég olvastam róla, hogy ezt a verset tulajdonképpen Polcz Alaine-hez írta, aki élete nagy - plátói - szerelme volt.) Érdekes összefonódások: Polcz Alaine valahol a példaképem, és imádom az írásait. :)
A vers:

Weöres Sándor:

A tündér

Bóbita, Bóbita táncol,
körben az angyalok ülnek,
béka-hadak fuvoláznak,
sáska-hadak hegedülnek.

Bóbita, Bóbita játszik,
szárnyat igéz a malacra,
ráül, igér neki csókot,
röpteti és kikacagja.

Bóbita, Bóbita épít,
hajnali köd-fal a vára,
termeiben sok a vendég,
törpe-király fia-lánya.

Bóbita, Bóbita álmos,
elpihen õszi levélen,
két csiga õrzi az álmát,
szunnyad az ág sürüjében.

A bejegyzés trackback címe:

https://emmamama.blog.hu/api/trackback/id/tr685973854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZV1 2010.04.11. 13:41:31

Emma! Bocs, hogy ide írom, de így biztos elolvasod: http://www.informed.hu/betegsegek/betegsegek_reszletesen/neuro/headache/?article_id=42699 A migrénnel kapcsolatos cikk. ;)

Tommy 2010.04.11. 14:31:10

bóbitabóbita..%mrgreen%

Cusi 2010.04.11. 16:46:00

A Bóbita gyerekkorom egyik nagy kedvence :)

Emma 2010.04.11. 16:46:41

ZV, köszönöm!!!! Bóbita örök... :)

Ildi 2010.04.11. 17:04:28

Én is imádom Halász Juditot!!!!! :)))) A mai napig, az õ zenéin nõttem fel én is :) Állítólag lesz Pécsett mûsora májusban. Nem jöttök? Én szeretném elvinni a fiúkat.

Emma 2010.04.11. 17:58:11

Tényleg? Jó lenne elmenni... Bár én Szekszárdra pályáztam... :) Majd megbeszéljük! :D

Thalia 2010.04.11. 18:07:02

De szerettem gyerekként a Bóbitát...egyszer le kellett rajzolni és tök érdekes, én nem tündérnek rajzoltam, hanem egy virágszálnak, akinek lány arca volt...:)

Ildi 2010.04.11. 19:51:05

Emma, Szekszárdra is jöhettek :))) Bereggelizünk jól nálunk, aztán irány Pécs, állatkert (állítólag felújították), aztán Halász Judit koncert :) Május 16-án lesz, megkerestem a neten.

Emma 2010.04.11. 19:53:15

:D Okés, Ildi! :D (megyek ám, megyek ám... %redface% mármint a tanyára. csak most ittragadtam... %redface% mindjárt írok is errõl egy bejegyzést. %mrgreen%)
süti beállítások módosítása