emmamama 2009.11.16. 17:53

H1N1

Szinte sosem voltunk ennyire tanácstalanok,mint most: beadassuk-e a H1N1 elleni oltást,avagy ne adassuk; magunknak csak, vagy csak a gyerekeknek, vagy mindenkinek, illetve melyik gyereknek, továbbá melyõnknek?

Egy ideig közvéleménykutattam az ismerõseim körében,az eredmény szinte egyértelmû NEM volt. De a híradások elõl (szájmaszk, iskolabezárások, vérzéses tüdõgyulladás, halál, anyámkínja) nem tudtam homokba dugni a fejem - de még mindig vacilláltunk. Aztán a védõnõm elmondta, hogy õ biza beadatta a kisfiának, és küldött egy 12 oldalas WHO-állásfoglalást, amelyet az újságban megjelentetni szánt, de én is végigbogarásztam. Akkor döntöttem: IGEN - Hannának és magamnak (az asztmám miatt) mindenképpen beadatom. F. is az oltás mellett döntött. Ármint hagyjuk, végülis,ha mi nem kapjuk el, talán õ sem fogja.

Ma Hannával elzarándokoltam a dokinénihez, nem kis cirkusz árán kapta meg a védettséget a szentem: annyira rettegett, kapaszkodott belém és menekült volna, hogy majdnem feldöntötte a vizsgálóasztalt... Nekem nem kicsit égett a képem miatta, de úgy látszik,dokinéni hozzá van szokva az efféle magánszámokhoz, mert utána megdicsérte Hannát, hogy ügyes volt... Jesszusom, mit mûvelhet, aki nem ügyes?

A bejegyzés trackback címe:

https://emmamama.blog.hu/api/trackback/id/tr935974014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stan 2009.11.16. 17:57:07

http://www.origo.hu/itthon/20050308avedooltasokat.html

Emma 2009.11.16. 17:59:40

Épp most olvastam nálad,köszi! :D Eu így nem teljesen igaz, illetve: én még mindig jobban hiszek a WHO-nak... Az állásfoglalásukban cáfolják ezt a felvetést.

Stan 2009.11.16. 18:00:59

Csak az az érdekes, hogy akinek tömve a pénztárcája, az kaphat higany nélkülit, a többiekbe meg fecskendezik bele a higanyt.

Blanca 2009.11.16. 18:43:37

Én meg anyuékat nem tudtam lebeszélni róla,hogy nekem is meg kelljen kapnom, úgyhogy ezért kell hazautaznom megint..nem tudom én jobban félek attól hogy a védőoltás árt, mint attól hogy megkapnám ezt az izét..:)

emma 2009.11.16. 18:54:04

Blanca: egy a millióhoz, hogy idegrendszeri betegséged lesz az oltástól (mint súlyos "mellékhatás"), viszont egy az ezerhez a kockázata annak, hogy, ha elkapod a H1N1-et, belehalsz...

Stan 2009.11.16. 18:55:30

Valakinek kell lennie a milliomodiknak is, noha mindig azt mondogatjuk "velem nem lehet".

Emma 2009.11.16. 19:05:01

Igen,de az ezrediknek is... ;-) És arra ezerszer nagyobb az esély. Persze, ha elkapja az ember egyáltalán... Nehéz,nagyon nehéz. Ezért vacilláltunk mi is és nem mondtunk egyértelműen azonnal igent,sőt,még most sem egyértelmű az az igen... De Hanna esetében már késő. Remélem,nem lesz vele gond.

perla62 2009.11.16. 19:05:18

a világon a vezető halál ok az éhenhalás... bocs, nem akartam morbid lenni. Szerintem jól döntöttél, a mostani védőoltásnak sem lehet nagyon másabb a kockázata és mellékhatásai, mint a korábbi verzióknak...

manókaa 2009.11.16. 19:09:03

Mi is megkapjuk:) Anya sokat gondolkozott, de megkérdezte a körzeti orvost, meg iskolai védőnő is javasolta, ők is beadadták a gyermekeiknek és mondták, hogy oltás pártiak. Igaz, hogy kevés emberen tesztelték és nem igazán hosszú ideig, de nagyon sok oltást megkapunk kiskorunkban is és ott is kevés esetben jelentkezik súlyosabb mellékhatás. Nálunk mindenki oltást párti.

Emma 2009.11.16. 19:38:39

Köszi a megerősítést! :D Perla,ez nagyon szomorú...:( És nem morbid. ;-) Nekünk is javasolta a gyerekorvos és a háziorvos is,illetve: nem javasolta, de körbekerítette az "igen"-t... ;-) Hallottam egyébként egyértelműen ellenző dokikról, pedig elvileg nem szabadna állást foglalniuk. A gyakorlat mást mutat. Oltás előtt alá kellett írnom egy papírt,hogy nem azért adatom be,mert rám erőszakolták... :O

Norton 2009.11.16. 21:16:22

Na, kommenteket nem olvastam el, de azt el kell mondani, hogy az a vérzéses tüdőgyulladás NEM szövődmény volt annál a gyereknél, mert azt előbb elkapta, és végül abba is halt bele, az influenza nem osztott, nem szorzott. Ez olyan, mint amikor lezuhansz az Empire State Building tetejéről a betonra, és még egy úthenger is kivasal búcsúajándékul.

perla62 2009.11.16. 21:39:05

Emma, ezt nem mondod komolyan :O :O hogy aláíratták, hogy nem erőszak :O :o Jesszusom, milyen országban élünk mi? :O :O

Norton 2009.11.16. 21:45:56

Perla: ez egy szar ország.:D

emma 2009.11.16. 21:56:34

Biza, Perla, aláíratták, és én voltam a 61.... Biztos valami előírás ez is, meg biztosíték. Norton: nem tudom, milyen gyerekről van szó, és okés, amit írsz, de kétségtelen, hogy az influenza szövődménye lehet a vérzéses tüdőgyulladás. :) Szar ország - egyetértünk. :( Szar törvényekkel és egyebekkel.

Norton 2009.11.16. 21:59:53

Lehetséges szövődmény persze, de ebben az esetben előbb kapta el ezt a tüdőgyulladást, és úgy adta el a média, hogy a H1N1 ölte meg. Aztán később mondták, bocs de mégsem.:O Na, ezért fogok elhúzni Finnországba, Oroszországba, vagy Angliába.

emma 2009.11.16. 22:01:39

Igen, ilyen eset több is volt sajnos, ez pánikkeltés...:( Ne meeenj eeel, Nortooon! Szeretüüünk! :D

Norton 2009.11.16. 22:03:18

Pont ezért nem oltatom be magam. Egyfajta egyszemélyes tiltakozás a pánikkeltés ellen. Mint a Júdeai Nemzeti Front. Jöhettek utánam.:D

Schoolgirl 2009.11.17. 10:14:41

szia! én azt tudtam volna tanácsolni hogy adassátok be, múlt héten én is megkaptam és tényleg semmi bajom nem volt tőle, pedig féltem nagyon.... kicsit fájt a karom meg viszketett, de csak azért mert agyonizgultam magam. se hőemelkedés, se semmim nem volt, csak ajánlani tudom... inkább egy szuri mint utána meghaljak mondjuk egy kétoldali tüdőgyulladásban vagy bevérezzen a tüdőm (h1n1 szövődményei)... sztem jól döntöttetek :-) üdv.

szederke 2009.11.17. 17:43:02

mi nem oltunk.egyszer meg kell halni.....na de azért nem oltunk,mert egyébként sem szoktunk influenzásak lenni.próba szerencse.a felnőtt gyerekeim,meg döntsék el maguk.

Ildi 2009.11.17. 18:58:20

Emma, nálunk megkapta mindkét fiú, én is, apánk adagja meg a hűtőben várja, hogy a helyére kerüljön :))) Daninak semmi gondot nem okozott, Dominak viszont bekavart kicsit az asztmájába, eléggé fulladósan köhögött pár napig (bár ez tavaly a prevenar után is volt, tehát nem ennek az oltásnak a speciális szövődménye, sőt most még enyhébb volt, mint tavaly, mert akkor bent akarták fogni a kórházban). Nekem pár napig fájt egy picit a torkom. De ennyi. Még mindig inkább ez, mint a h1n1 súlyos szövődménye... Szerintem Árminnak is beadathatjátok nyugodtan. Azt olvastam a napokban, hogy attól, hogy be vagy oltva még terjesztheted a vírust, tehát Ármin nincs védve a te oltásoddal. De persze ez a ti döntésetek ;) Amit alá kellett írni, az csak egy olyan papír, hogy te megkaptad az oltást, mint amikor a szakrendeléseken aláírod a papírt, hogy elvégezték rajtad a kezelést.

Emma 2009.11.17. 20:56:19

Hahó! Ildi,én meg azt olvastam, hogy az oltottak másodlagos védelmet adnak annak,aki nem oltott. :D (Természetesen,ez nem jelent tuti védelmet,de az esély mindenképpen csökken) Én sem fogom megkapni az oltást, mert beteg vagyok, de Ember kiváltja majd az enyémet is. Én nem tudom,mit írtam alá (nemrossz %mrgreen%), az asszisztens,mikor odaadta a füzetet a listával, azt mondta,ezt azért kell aláírnom, hogy igazoljam,magam döntöttem és nem ők beszéltek rá az oltásra. Így mondta, szó szerint. A gyerekorvosnál soha még semmilyen papírt nem kellett aláírnom (szakrendelésen már igen), úgyhogy elhittem,amit mondott... :D Köszi a tapasztalatokat! Szederke: anyukám is ezt mondta... :D

PPont 2009.11.18. 09:09:52

Szia Emma!:D Én azt látom, hgy az olaj és a gáz háború után közvetlenül a gyógyszeripar a legnagyobb bussines! Tuttkó, hogy nem adatom be magamnak! ...és szarják össze magukat. (már bocs a kif.) Pfujjj! okádék, ahogy az egészségen és a betegségen akarnak monopilizálni. Meg dollármilliókat összehisztériázni. Lást a baromfiinf. is csak egy bazi nagy bolt volt! Meg egyesek totál tönkretétele. Aztán most mi van? Közlekedési balesetben éhenhalásokban, stb. stb. sokkal többen halnak meg, mint ilyen hisztérikus és a médiák által felfújt virkásodásokban. Azt hallom, veszélyben a magyar TV! Nah végre, azt kapja a TV is amit megérdemel. Olyan pocsék, hogy az katasztrófa. Már azt várom, hogy az RTL KLUB és a többi ilyen TV is befuccsoljon. Megérdemelnék. Én csak a Duna TVt hagynám meg. Igazi érték.

Emma 2009.11.18. 09:14:57

PPont, egyetértünk, épp ez volt a dilemmánk oka. (mármint a kommented első részére gondolok). De valahogy úgy éreztem, be kell adatnom. Biztos te is voltál már így, nem érezted jól magad, amíg meg nem teszel valamit. Rossz érzésem volt. Nem szokott egyébként sűrűn ilyesmi lenni nálam. Persze, az az állásfoglalás,amiről beszéltem, tett rá pár lapáttal erre az érzésre... Ha biznisz, ha nem. A kommented második részéhez nem tudok szólni; mi Minimaxot, JimJamet és mesedvd-ket nézünk... %mrgreen% (Néha belefér egy-két Dr. House és Vészhelyzet.)

PPont 2009.11.18. 09:22:25

oks emma. Te tudod. A magam részéről, ... annyi. Dolgozzon az immunrendszerem. Ezért tartom :D Emlékszel? Mekkora balhét csinált a média a HIV-ből? Huuuu a fél emberiség ki fog halni! Azóta elég jól szaporodunk! :D ...a TV-ről még annyi: éljen a NacionalGeografik ;) és hasonlók. Már halálosan unom, hogy minden TV-ben főznek!

Emma 2009.11.18. 10:45:43

Én nekem elég gyatra az immunrendszerem, és asztmás is vagyok... :) NGO, Spektrum - jók is ezek!

d.s 2009.11.18. 13:37:43

Én hivatalból kaphattam volna, de nem kértem. Egyszer, még régen beoltattam magam a mezei influenza ellen és majdnem elpatkoltam tőle. Ezért én inkább nem. A csatornákkal elvagyok általában, van néhány jó, nem feltétlen az RTL vagy a hasonlókat kell alapul venni. Discovery, NG és hasonlók azért jók. Már amikor eljutok odáig, hogy nézzem:)

Emma 2009.11.19. 15:14:20

Valószínű, ha dolgoznék, én is megkapnám, hisz olyan a munkaköröm. De hallod, ne is mondd,hogy jártál, nekem is ez a parám... :) Ha meggyógyulok, megkapom, most itt várja a sorsát a hűtőben.

eszemiszom 2009.11.20. 14:04:21

Hozzászólnék én is ehhez: 10 éves fiamnak beadattam mert ha tényleg beütne a krah, /amit sosem tudni/, legalább valamelyest védett és Isten bocsássa meg, ha az ember elszalaszt egy olyan lehetőséget, ami már esetleg "késő" lenne behozni! Ez a szuri csak 1 évre szól, jövőre már tapasztaltabbak leszünk és lehet, máshogyan döntünk! Magamnak nem mertem beadatni, azt is leírom nektek, hogy miért: Az EU csatlakozást követően megállapították, hogy húsérzékeny vagyok, ebből is a sertés húsra! Nem ehetek belőle mert az immunrenszernek annyi... A drága EU kizárta ezt az érzékenységi fokozatot az addigi 9-ből mert pontosan 17-en voltunk az országba, akik ezzel regisztrálva voltunk! A főorvosom a többi egészséges emberrel szemben nem tudott állást foglalni és senki nem tudott semmit mondani! (Kösz EU, rendes vagy) Szóval, akinek erős az immunrendszere az nyugodtan adassa be mert ártani nem árt, használni meg talán fog!
süti beállítások módosítása