emmamama 2011.01.12. 20:43

Az Öreglány

Egyszer volt, hol nem volt...

... volt egyszer anyóséknak egy õsöreg sárga Daciája, ami F-hez teljesen hozzánõtt. Mindenki úgy emlegette õt a faluban, hogy "tudod, a B. F., a sárga dácsiával..." Azzal jött értem a suliba, mikor megismerkedtünk; hetente moziba autóztunk; elvitt vele szerenádozni, és várt rám hajnalig benne, mikor középiskolás voltam; kempingezni jártunk a Balatonra; kirándultunk; Lillafüredre vitt minket nászútra; számtalanszor megjártuk vele Pestet, mikor 8 évig ott tanultam; vágtattunk Bonyhádra, mikor Andrist szültem és poroszkáltunk aztán vele haza; egyszóval velünk volt jóban-rosszban az Öreglány. Nagyon sokáig a rendszeres odafigyelés és karbantartás miatt kitûnõ állapotnak örvendett, de aztán annyira leamortizálódott szegény, hogy már apósom sem tudta vezetni, csak F. A sorsa az lett, hogy elvitették az autóbontóba, siratta az egész család, én is; és még most is hallom a hangját. Hanna épp anyóséknál volt, mikor eljöttek érte; kesergett nagyon, anyósom meg is örökítette papírképen:

Ez a kép, amit anyós nekünk adott, nekem nagyon nem hiányzott, mert az én szívem is belefájdul, ha nézem; Hanna elõl is rejtegettem, de tegnap, mikor albumokat nézegetett, megtalálta, és úgy elkezdett sírni, mint a záporesõ. Nem tudtuk megvigasztalni sehogy sem az apjával, már attól féltem, a sírástól lesz lázas. Az hatott valamennyire, hogy arról meséltem neki, hogy az Öreglány alkatrészeibõl másik autókat gyártottak ... Még ma is emlegette, hogy hiányzik neki.

A bejegyzés trackback címe:

https://emmamama.blog.hu/api/trackback/id/tr765973556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

euphoria. 2011.01.12. 20:45:59

nekünk egy kamionunk volt, vagyis apának és érdekes, én is nagyon sírtam amikor eladta apa, még most is a szemem elõtt van ahogy sötét van és világít az autó és én adtam neki egy puszit, és beszállt az a bácsi és elvitte :(.

emmamam 2011.01.12. 20:48:15

jajnemáá, mindjárt bõgök... :) :( én ennél jobban csak apu autóját sirattam meg, amit mi törtünk össze totálkárosra... illetve, nem mi, hanem aki belénk jött, de azért mégis... :()

szederke 2011.01.12. 20:48:47

a mi autónkat a bank fogja elvinni...de akkor nagyon sírok...

emmamam 2011.01.12. 20:50:38

bakker, szeder... :O %confused%

szederke 2011.01.12. 20:52:33

mikor megvettük a drága autót,sok hitelre sok évre,még nem tudhattuk elõre,hogy így felmegy a svájci pénz...de még reménykedem,hogy talán nem...

emmamam 2011.01.12. 20:53:21

drukkolok...

szederke 2011.01.12. 20:53:39

de a dácsiákat pár éve nagyon vásárolták a románok,barátnõmék is akkor adták el jó pénzért:)

emmamam 2011.01.12. 20:54:20

Ó, Öreglányt is meg akarták venni nagyon sokszor, de anyósék nem adták. %mrgreen% (jól tették. :D)

szederke 2011.01.12. 20:54:22

köszi,én is magunknak.nem cseszhet ki velünk minden évben az idõjárás.ennyire nem lehet genya

szederke 2011.01.12. 20:55:12

nekünk aronk volt,azt is vitték minta cukrot,vettünk a zárából zukot:)

emmamam 2011.01.12. 21:34:25

Szegény Öreglány cirka 240ezer kilométert gurult, motor részérõl megelégedett egy hengerfejtömítés cserével. Még egy autószerelõ ismerõsünk is csodálkozott, hogy motorgenerál nélkül is ilyen jól ment, fõleg így, hogy a megtett kilométer szûk felét utánfutóval tette. Érdekes módon, a Román alkatrészek elnyûhetetlenek voltak a Franciákkal szemben. Szerencsére nekünk megközelítõleg sem volt annyi gondunk vele, mint ami a Daciákra jellemzõ volt annak idején. Õ igazi családtag volt. Mostani autónknak is nagyon örülünk, reméljük nem lesz sok baj vele, de az már biztos, hogy más típus, más alkatrészárak, más rezsiórabér, tehát a fenntartása biztos drágább lesz! Hannát is Vele hoztuk haza a kórházból! Böczike voltam!

emmamam 2011.01.12. 21:52:48

gépjármûszakértõnket olvashatták. %mrgreen% :D

emmamam 2011.01.12. 22:06:57

Szederke! Akartalak volna elolvasni... :O :(

kékáfonya 2011.01.12. 22:51:34

Amikor az Ivánt (a szamaránkat) eladtuk, Enikõ is sírdogált. A mai napig ha összefutunk bordó szamárral emlegeti.

katavagyok 2011.01.12. 22:57:10

Mi régi zsigulink árából egy babakocsira ippen futotta,pedig elsõ pöccre indult..csak kissé leamortizálódott a karosszériája:( eeeeej,de sok szép emléket õrzött az is:D:D,éjszaka,elakadva a sárban,szántóföldön %redface%

Thalia 2011.01.13. 06:17:28

jajj, istenem...:( mi ugyanilyenek vagyunk: az autó, családtag...

emmamam 2011.01.13. 08:24:35

Áfi... :) Kata %lol% Thália, ugye... :( A miénk, az "új" épp rossz, szerelõnél van, hát nagyon üres a helye a garázsban... :(

wednesday 2011.01.13. 09:30:44

én kiskoromban a család összes autójának nevet adtam,ezért úgy kötõdtem hozzájuk,hogy amikor apukám autóját elvitték volna,beleültem és óbégattam :D

eszemiszom 2011.01.13. 11:56:37

Elég csak pár év és annyira az emberhez tudnak nõni, hogy borzasztó.. :( Ilyeneket mi is éltünk át.. :(

szederke 2011.01.13. 13:12:34

egy kicsit szünetelek.....de itt vagyok,csak írni nem akarok.

Jeefo 2011.01.13. 13:15:20

Én bele se akarok gondolni, hogy Hunci egyszer elmegy, pedig még nincs is régóta nálunk. Most a mosógépemet féltem. :/ Szegény kis Hanna, milyen szomi. De majd késõbb mosolyogni fog magán. :)

emmamam 2011.01.13. 13:57:06

wednesday... :) olyan aranyosak ezek a történetek... Jeefo, nyugi, Hunci még sokáig veletek marad biztos... :)

lancelotbeka 2011.01.14. 10:49:22

Nagyon hozzá tudnak nõni az ember szívéhez ezek a régi dolgok,pláne,ha sok szép emlék fûzõdik hozzájuk.egyik régi spanomnak volt egy Velorexe,amit felturbóztunk-én festettem rá képeket,tolótetõ,stb-ezzel vakítottunk a nyolcvanas évek végén,kilencvenes évek elején.:))) Most a kertjük végében áll,beültetve folyós muskátlival. :))

emmamam 2011.01.15. 09:17:59

muskátlival... %lol% ez nagyon aranyos történet.
süti beállítások módosítása