Szóba került Einstein állítólagos "2 százalékos" fejtörõje, és, hogy ki tudja megcsinálni, és ki nem. Szerintem többen meg tudják oldani, mint ahányan nem; egyszerû logika és következetesség kell hozzá, még nekem is 20 perc alatt sikerült. :D

Aki nem hiszi, járjon utána, ITT , de vigyázzon, mert a macskakaparásom között megtalálja a megfejtést is. :)

És a példa, az egyik netes oldalról (aminek elfelejtettem linkelni a címét, de szerintem sok helyen fent van):

A példát állítólag Einstein találta ki, s azt mondta, hogy az emberek 98%-a nem tudja megoldani...
Te benne vagy a 2%-ban?

Tények:
* Öt ház van, különbözõ színûek.
* Minden házban él egy-egy ember, mindegyik más nemzetiségû.
* Az öt tulajdonos különbözõ italokat fogyaszt, különféle cigarettát szív és más-más állatot tart.
* Nincs két olyan tulajdonos, aki ugyanazt az állatot tartaná, ugyanazt a cigarettát szívná, vagy ugyanazt az italt inná.
* A brit a piros házban lakik.
* A svéd kutyát tart.
* A dán teát iszik.
* A zöld ház a fehér ház bal oldalán van.
* A zöld ház tulajdonosa kávét iszik.
* Az a személy, aki Pall Mall-t szív, madarat tart.
* A sárga ház tulajdonosa Dunhill-t szív.
* Az az ember, aki középen lakik, tejet iszik.
* A norvég az elsõ házban lakik.
* Az, aki macskát tart, amellett lakik, aki Blend-et szív.
* Az, aki Dunhill-t szív, amellett lakik, aki lovat tart.
* Az, aki Blue Master-t szív, sört iszik.
* A német Prince-t szív.
* A norvég a kék ház mellett lakik.
* Az, aki Blend-et szív, a vizet ivó szomszédja.

A kérdés: Melyik tart halat?

Namost: vagy Einstein kamu, vagy a 2 százalék, vagy mindkettõ, vagy...

A bejegyzés trackback címe:

https://emmamama.blog.hu/api/trackback/id/tr315973848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szederke 2010.04.15. 18:20:07

tudod hol van a kutya elásva?...léteztek ezek a cigik amikor állitólag einstein kitalálta ezt a feladatot?....:)

szederke 2010.04.15. 18:30:24

nos utána gugliztam kicsit és a british american tobacco 1902 ben alakult,einstein 1955 ben halt meg....de..a pall mall sigi pl 1973ban került forgalomba...hoppá....:)

Emma 2010.04.15. 18:47:29

én is megnéztem, a pallmallt régebbinek néztem, de a Blend meg nem vót. Amúgy nem itt hibázik elsõsorban, hanem ott, hogy Einstein egészen mással volt elfoglalva, mint ilyen ovis fejtörõk gyártásával szerintem... :D

lancelotbeka 2010.04.15. 18:57:37

mikor voltam a mensa hungariQa teszttöltésen,rákérdeztem,azt mondták,ezek a fejtörõk nem Einstein agyszüleményei.Embered hogy bírja melóban a gyûrõdést?pacsim neki,neked pedig hódolatteljes kézcsókom!:)

Emma 2010.04.15. 19:00:30

köszönjük, Lancelotbéka! :D Hát, ma tette le a 12 órás mûszakot, ennek örömére fél 3kor már itthon volt, de szinte alig evett, rohant ki füvet nyírni, mert jóformán térdig ért. és még mindig kint van, most virágot ültet... %confused% de legalább már nem káromkodik. :D

lancelotbeka 2010.04.15. 19:04:52

majd fog káromkodni,ha bõrig ázik...vagy felétek nem esik?Vidéki gyerek lévén tudom,hogy kell az esõ a földekre,de akkor itt a Pesti aszfaltra mi a fenéért esik???

Emma 2010.04.15. 19:11:32

:D most nem esik. attól félt, fog esni, de megúsztuk. :) Most a fiam hordja neki a túrós derelyét, amiket vacsorára csináltam, ott kint eszegetnek... :D

lancelotbeka 2010.04.15. 19:16:38

Ezekért a percekért érdemes élni,szülõnek lenni!Na,hajnalig már nem olvasgatok,meló van,hordhatom ki a postát a sok milliomosnak,utána be kell kapcsolnom a leállt kazánt...

Thalia 2010.04.15. 19:16:49

ez egy kamu, mert még én is meg tudom csinálni...:)

Emma 2010.04.15. 19:21:51

Béka... :( Na, de majd, ha ti is megszaporodtok! ;-) Mit szám,ít majd leállt kazán... :) Thalia, nemár, te jogász vagy, neked ezt kötelezõ megcsinálnod! :D

duzduzka 2010.04.15. 20:57:12

Na ugye, hogy ugye, hogy meg lehet oldani. :D Tudtam én. :D Ráadásul nekem egy órába telt, nem húsz percbe (igaz, abból zöme pelenkacserével és építõkockával telt %mrgreen%). :D

Kajla 2010.04.15. 23:20:00

minenesetre így estére tök jó volt szellemi játékot játszani :))) Nem hiszem én sem, hogy ez einstein bácsi, de merõben az akkori filozófiával egyezik :) Nekem tetszett, bár gyorsan kész volt. Máskor is kérek ilyet :))

Thalia 2010.04.16. 19:32:37

Minden jogász síkhülye...:)

Emma 2010.04.16. 20:29:40

kivéve téged. :D

Thalia 2010.04.17. 06:21:48

még csak én igazán...:)

dali 2010.04.17. 10:11:07

ez jó volt, még ilyet!!! :)))
süti beállítások módosítása