emmamama 2009.09.15. 10:27

Rák

Meghalt kamaszkorom slágerfilmjeinek, a Ghost-nak, a Dirty Dancing-nek a sztrája: Patrick Schwayze. Mivel mostanában nem követem a híreket, Varnyu blogjában szereztem errõl tudomást.... 57 éves volt. A hasnyálmirigyrák végzett vele, miután tönkretette, így:

Nem igazán ebbe a blogba való ez az utóbbi kép, dehát az elmúlás is az élet része, ugye. És szomorú aktualitása is van: közeli ismerõsöm, 2 gyerek apja, 4 unoka nagypapája ugyancsak hasnyálmirigyrákban haldoklik. Négy hónapja napokat jósoltak neki az orvosok... De még ma is köztünk van. Nem akar meghalni, és így nem is tud meghalni. A napokban derült ki egy apum-korabeli férfiról, hogy ugyancsak inoperáblis daganata van, és egyre többen mennek el a környezetembõl emiatt az alattomos kór miatt.

Ma beszélgettünk anyuval. Istenem, ha választani lehetne, csak rákot ne, jaj, csak azt ne... Pedig szinte semmi esély arra, hogy családtagjaim közül valakire (vagy akár rám) ne ez a sors jusson, hiszen kimutatták: minden harmadik ember élete során egyszer rákos lesz. Azt már nem tudom, hogy közülük mennyi embernek lesz ez a végzete is egyben... Rákban halt meg a nagymamám, az egyik nagybátyám, szerencsére, más nem a közeli hozzátartozóim közül. Nagyon reménykedem, hogy megkímél minket a sors attól a kegyetlen fájdalomtól, a szenvedéstõl, a teljes testi leromlástól, kiszolgáltatottságtól, amit ez a betegség okoz.

P.S.-nek is drukkoltam nagyon. Hiába.

Isten nyugosztalja...

A bejegyzés trackback címe:

https://emmamama.blog.hu/api/trackback/id/tr595974061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

duzduzka 2009.09.15. 10:29:23

:O :O :O :( :( :(

duzduzka 2009.09.15. 10:37:47

Szegény sokat szenvedett, mire megpihenhetett. :( Dirty Dancing forever!!! :)

Emma 2009.09.15. 10:40:18

Aranyos vagy, még el sem készültem a bejegyzéssel, már írsz.. :) Én is rettenetesen sajnálom. És igen, foreveeeeeer!

duzduzka 2009.09.15. 10:47:01

Három év alatt annyian meghaltak körülöttem rákban, hogy hihetetlen. Sőt, szinte mindenki, aki meghalt, rák miatt halt meg. Itt volt pl. a doktornőnk is, alig 50 éves. Néhány hónap alatt elvitte. Apai papámnak tüdőrákja volt, anyai mamámnak gyomorrákja mindenféle áttétekkel még a májában is, de persze a rákot akkor tudtuk meg, amikor meghalt, mert nem mondták el a dokik! És mi a poén? Ott a B17 vitamin, amit szépen besöpörtek a fiókba, mert különben mi lenne az onkológiával? Aarrrggghhhh!!!

Walburga 2009.09.15. 11:40:47

Sajnos a rákhajlam öröklődik,láttam a családomban jónéhány esetet.Anyám gyógyítható lett volna ha az orvosok komolyan veszik a panaszait.Már 30 kg-ot fogyott ,mire végre elkezdték komolyabban kivizsgálni,addigra sajnos már menthetetlen volt.a diagnózis után még 3 hónapot élt. Valahol azt hallottam ,hogy ha valaki rák-fóbiás(betegesen fél a ráktól)akkor kétszer valószinűbb az esélye rá ,és a stressz is segíti a kialakulását. Tehát nyugi :) és rendszeres rákszűrés.

Emma 2009.09.15. 13:15:13

Sajnálom a családtagjaitokat, Walburga, anyukád... :( :(... Igen, öröklődik a hajlam. És azt is hallottam már, ha félünk tőle, tuti kopogtat, hisz igen, a stressz is elősegíti. :) Én is járok szűrővizsgálatokra, biztos, ami biztos... Bár itt van pl a nőgyógyászati rákszűrés. Babanetes ismerősöm terhessége előtt volt rákszűrésen, minden oké volt, a 8. hónapban már P4... Császárral kivették a babáját, akinek az egy éves szülinapját még megérte... 30 évesen halt meg tavaly decemberben, kb 16 hónap leforgása alatt... De hát persze, ez egyedi eset lehetett, a korai felismeréssel valóban sokkal jobbak az esélyek.

Stan 2009.09.15. 14:08:57

Nem is tudtam, hogy beteg. Ahogy azt sem, hogy már így néz ki. Ha nem tudtam volna, hogy az alsó kép is Patricket ábrázolja, biztos nem ismerem fel. Épp utolsó órán mondott a tanár marketing órán, egy rákos esetet. Egy 12 éves fiú, rengeteg energiaitalt fogyasztott napi átlagban. 14 éves korában, rákot mutattak ki nála. Tizenévesen hunyt el.

Emma 2009.09.15. 14:11:49

Jézusmária, szegény... Dehát mifrásznak ivott egy 12 éves literszámra energiaitalt?

Stan 2009.09.15. 14:12:29

Számítógép előtt is haltak már meg. Biztos ízlett neki, és hát...

ZV1 2009.09.15. 14:13:13

Szegény, pedig annyira küzdött. :( A B17-ről olvastam már , azzal talán tényleg meggyógyulhatnának a betegek. :) (Annyi borzasztót olvastam a kemoterápiáról , és a sugárról, hogy -most így gondolom-nem vetném alá magam ezeknek. ) Amúgy 100%-osan próbálom megvalósítani, amit Walburga írt: nem foglalkozom vele. nem képzelem el, hogy megbetegedhetnék.

Emma 2009.09.15. 18:42:13

B-17-ről hallottam jót is, rosszat is. A fent általam említett lány is megszerezte, és képzeljétek, alig talált orvost, aki hajlandó beadni neki... :(

Remetelány 2009.09.15. 20:01:30

imádtam =( =( =(

Emma 2009.09.15. 20:21:06

Hát, ez is már múlt idő... :(

Tündi 2009.09.15. 20:53:23

Úgy drukkoltam neki, hogy sikerüljön a "csoda". Az egyik interjúját olvastam, ahol azt nyilatkozta, hogy a júniusi házassági évfordulóját - azt hiszem 33. - szeretné megérni. Hát legalább ez sikerült nekik. Érdekes én nem a Dirty Dancing-et szeretem, hanem a Ghost-ot.

duzduzka 2009.09.15. 20:56:03

Emma, itt találsz kurzort! http://www.totallyfreecursors.com/

Szomszédlány 2009.09.15. 22:05:57

Én is nagyon sajnáltam, mikor reggel olvastam a hírt! Annyiszor láttam a Dirty Dancing-et, hogy húúúú.. Jézus..én eléggé félek a ráktól, néha hirtelen bepánikoltatom magam, hogy biztos ..az van. Jajj, ezentúl megpróbálom kiiktatni a gondolataimból..

emma 2009.09.16. 10:13:48

Duzduzka, köszönöm szépen a linket4 :D Szomszédlány, én is struccpolitizálok... Ez végülis annyira nem jó, de a szűrővizsgálatokig azé eljutok... Kivéve az anyajegyszűrést... :( Pedig pont az kellene nálam.

Szomszédlány 2009.09.16. 11:24:00

Attól talán jobb a struccpolitika, mintha az ember mindennapjait ez töltené ki..mármint a rettegés! Én próbálok mindig mosolyogni..néha tudatosan kezdem el..és hagyom, hogy ez a jó érzés átjárjon! De szerintem még így is sokat pánikolok e miatt (hanyagolni fogom). Anyajegyszűrés nekem is lehet, hogy jól jönne, olyan vagyok mint egy pöttyös katica :) További szép napot Emma!

Emma 2009.09.16. 13:11:57

Neked is szép napot! Na, ez így igaz, amit mondol.
süti beállítások módosítása