Múlt héten eljött az új védõnõnk amolyan családlátogatásra; és az éppen itthon levõ fiam olyan hisztit produkált, hogy még. Fetrengett, csapkodott, játékokat dobált és nyüszített. Igen, szokott ilyent, csak és kizárólag, ha én is ott vagyok (apjának volt is korábban egy könnyed elszólása azzal kapcsolatban, hogy ezeknek a magánszámoknak én vagyok az oka - hát, lehet ); sohasem közösségben (oviban, boltban, játszótéren, stb. olyan, mint minden más normális gyerek, rosszalkodik is, ha kell, a szó jó értelmében, de soha nem hisztizik). Itthon, ha van türelmem, otthagyom, nem figyelek rá, nem érdekel a cirkusz (amíg magában vagy Hannában kárt nem tesz, de erre azért odafigyel ), ha idegesebb vagyok, üvöltözök vele, lekeverek neki egyet, vagy többet (bizony ), vagy viszem a pohár vizet és lelocsolom. Namost természetesen a ráhagyós módszer vált be, vagyis az sem, de a hisztit fél óra múlva magától abbahagyja, ha fellépek ellene, ha nem, összepakol maga után (máramennyire), odajön hozzám és átölel. Úgyhogy kész vagyok tõle, fogalmam sincs, mi ez (vagyis dehogynem, láttam azért hasonlót más gyerekeknél is ), és, hogy mit csináljak vele. (Nem is írtam, mert felesleges: a figyelemelterelés, mint klasszikus módszer hiszti ellen már rééégen nem mûködik nálunk.) Ez a dolog egyébként hatványozottabban megjelenik nála, ha fáradt vagy nem aludta ki magát.

Védõnõ, látva az akciót, az tanácsolta, vigyem el Ármint a nevelési tanácsadóba. Na, nem "úúúgy", csak tanácsért. Hátha tudnak javasolni valamit... Hát, hátha. Õsszel elviszem õkelmét, mert biztos vagyok benne, hogy a kistestvér születése tovább ront a dolgon.

Ma mi látogattuk meg a védõnõt, elvégezte a 4 éves státuszvizsgálatot Árminnál. Ügyes volt, bár a hallásvizsgálatnál egyfolytában a fejét csóválta, hogy õ biza nem hall semmit, úgyhogy az eredmény "nem mûködött együtt" lett. Többnyire pozitív a vizsgálatok eredménye egyébként; ami kevésbé az a következõ: "Nehezen lehet vele kapcsolatot termeteni", "Nehezen fogadja el az új helyzetet" és "Nagyon visszahúzódó"; viselkedése kiegyensúlyozottsága pedig "helyzettõl függõ". (Khm, azért megvizsgálgatnám azt is, aki ezt a tesztlapot összeállította.... Namindegy.)

Egyébként a fiatalember 19 kiló és 105 centi magas.

Vár ránk tehát a pszichológus, és a szemész (a kancsalsága miatt).

14 komment

Címkék: Ármin

A bejegyzés trackback címe:

https://emmamama.blog.hu/api/trackback/id/tr975973459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bdh 2011.05.25. 18:44:49

fáradtan Én is hasonlóképpen viselkedek :))

emmamam 2011.05.25. 18:46:27

%mrgreen%

kékáfonya 2011.05.25. 19:04:01

Most aljas leszek, de Enikõt ismerve talán nem veszed bunkóságnak: olyan jó olvasni, hogy nem csak nekem van problémás gyerekem. Néha sírógörcsöt kapok a kisasszony magánszámaitól, és valahogy jól esik, hogy másnak se tökéletes a gyereke. És néha én is lekeverek neki. Nem szép, de ez van. A nevtan egyébként szép meg jó, csak a hatékonysága... mint a jósnõ a kristálygömbbel kábé. Kedvesek, meg rajzolnak, meg játszanak, aztán széttárják a kezüket. Vagy nálunk legalábbis ez volt.

emmamam 2011.05.25. 19:12:33

Sajnos - a munkám miatt - nekem is vannak tapasztalataim... %mrgreen% Hát, hümm. Na, de azért elmegyünk, bár elég szkeptikus vagyok, de hátha tényleg van valami javaslatuk, ami be is válik. Mert én már mindent próbáltam. Nekem ez azért furcsa, mert Hanna egy angyal (azt leszámítva, hogy õ se a közvetlenség mintapéldánya, de én sem voltam az gyerekkoromban)... Iszonyatosan különbözik a 2 gyerek, hogy milyen lesz a 3., abba bele sem merek gondolni. :)

emmamam 2011.05.25. 19:13:22

... egyébként mondtam Évinek, hogy már azon is csodálkozni fogok, és leemelem a kalapom, ha Árminnal egyáltalán fel tudják venni a kapcsolatot... :P

Mata Hari 2011.05.25. 19:41:07

Pszichológus? :O :O Hát,,, az a kislurkó, aki csórikám anya vagy apa nélkül,- esetleg nagyszülõkkel nõ fel, vagy erõszakban, vagy abszolút a normák alatti értelmi színvonalban, azzal mi van? De, hát, könyörgöm! Ármin épp családban, a legjobb szülõkkel cseperedik? Na nemárhogy pszichológushoz kell vinni, mert a személyisége nem felel meg az elvárásoknak? Na, most kikattantam! %rolleyes%

emmamam 2011.05.25. 19:44:02

Azzal az van, hogy a kutya nem törõdik vele. :)

Mata Hari 2011.05.25. 19:45:19

Hm.. ;) Hát, kíváncsi leszek, mit hoznak ki ebbõl dottóréék..

emmamam 2011.05.25. 19:46:26

Én is. :) Egyébként tartok tõle, hogy semmi újat nem fognak mondani. :)

nyanya 2011.05.25. 20:19:25

Rajmi detó ezeket produkálja,voltunk nevelési tanácsadóban is (bár nem konkrétan a hisztijével de megemlítettem)és természetesen korának megfelelõnek találtak mindent,tanács...*vállvonogatás*Detó ezeket a méreteket uráljuk mi is:)

.Tommy 2011.05.25. 20:22:22

Na..sokminden voltam.. hisztis nem..^^ :)

emmamam 2011.05.25. 20:39:39

Ki így, ki úgy. :) Mondjuk, Árminnak volt kitõl örökölnie... %mrgreen%

Thalia 2011.05.26. 06:08:22

én ki nem nézném Árminból, hogy ilyet tud...és Barbival értek egyet...

emmamam 2011.05.26. 11:57:30

Hát pedig... ;-) :)
süti beállítások módosítása