Nos, én nem szeretem a politikát, sem a politizálást. Ezen kívül is ömlik a nyakunkba a ... khm... sz@r, nem szeretnék rátenni még jónéhány lapáttal azzal, hogy volt, jelenlegi, vagy leendõ vezetõink baromságain filózok.

Nade.

Ez az iskola-mizéria, amit a köznevelési törvényben szentesítettek, átlépte a toleranciaküszöbömet.

Azt már tudtam, hogy nyolctól négyig bent kell leledzeni a dedeknek 6-tól 14 éves korig (érdekess lehet a nyolcadikas bandákat a másnapi felkészülésre sarkallni ), és számítottam is a további meglepetésekre, de igazán csak a tegnapi szülõi értekezleten szembesültem velük.

A tünemény tanító nénik próbáltak pókerarcot felvenni, miközben elõadták a változásokat, de azért látszott rajtuk, hiába voltak diplomatikusak, hogy véleményük nekik is van... Kezdték azzal, hogy nincs nagyszünet. Hanna azt imádta a suliban a legjobban, az ebéd utáni, több mint 1 órás nagyszünetet, amikor játszhatott a pajtásaival, mielõtt nekiálltak volna a délutáni tanulásnak. Namostkéremszépen, a diákoknak és a tanároknak is ki kell tölteni a rájuk szabott 8 órát, nem lehetnek üresjáratok, tehát telezsúfolták õket szakkörökkel. Hanna tegnap azzal jött haza, hogy valószínûleg meseolvasó és kézmûves foglalkozásra fog járni, ami egyébként tök jó, mert szereti... És még lehet, jár máshova is, attól függ, beosztják-e és hova. Az ám, de még ezek mellett ugye meg kell csinálni a másnapi házi feladatot. Harmadikban már nem minden esetben lesz elég, ha megjegyzi, ami az órán elhangzott, definíciókat is el kell sajátítani a könyvbõl. Nem beszélve a két kötelezõ olvasmányról. Mi már tavaly is gyakorolgattunk - nagyritkán - itthon suli után, idénre többet terveztem, de nem tudom, ezek mellett mennyire akarom én kinyírni a lányomat.

Rövidültek az óraközi szünetek, az ebédet 20 perc alatt kell elfogyasztaniuk. (Értsd: télvíz idején mondjuk felöltöznek sapkasálkabát, cipõcsere, átbattyognak az ebédlõbe - ez eleve legalább 10 perc... )

Az, hogy négyig szigorúan bent kell maradniuk, rendben van. Csak egyesületi engedéllyel mehetnek el a suliból, a legminimálisabb idõvel a tevékenység megkezdése elõtt, de óraközi szünetben vihetõk csak el. Tehát Hannát a szerdán 4-kor Pakson kezdõdõ tûzvirágos próbáira háromnegyed 3-kor tudom elhozni, mert akkor van szünet a délutáni tanórák között. Addigra apjuk a munkából haza se ér, Álmos viszont vélhetõen alszik még, úgyhogy megint izgalmas lesz. Pénteken se mehetnek haza elõbb, és akkor sem, ha nagyon fáradtak, vagy mondjuk kinõtték a cipõjüket és újat kellene venni nekik... Eddig, amennyire tudták, rugalmasan kezelték azért ezeket a kérdéseket a pedagógusok. F. szerint idegbetegek lesznek a gyerekekbõl a túlterhelés miatt, mire elvégzik az iskolát...

Na, de a fõ megdöbbenés egy jelentéktelennek tûnõ dolog kapcsán ért tegnap délután. Ingyenesen kapjuk a tankönyveket, nagycsaládosként. De. A könyveket év végén le kell adnunk, ha megrongálja a gyerek (mi számít rongálásnak? Mert szamárfül biztos lesz rajta, akármennyire vigyáz rájuk Hanna), akkor vissza kell fizetni a tankönyv árának 75 %-át. (Egyefene.) Mondjuk azért elgondolkodtató, mit akarnak tenni a munkafüzetekkel? Tán kiradírozzák a bele írt megoldásokat? Szóval, a vicc: nem csak a tankönyveket kell visszaadni, hanem a zacskót is, amibe csomagolták õket. Hordtuk vissza mi, kivételes helyzetûek (ha-ha-ha) a guszustalan zacsikat szegény tanító néniknek, hogy gyûjtsék össze õket és õrizzék az év végéig... Elképzeltem közben, hogy jön az ellenõr néni a KLIK-tõl zacskókat számolni...

Naszóval nonszensz.

Hannának se a betáblázott 8 óráról, se a kedvenc nagyszünete hiányáról nem beszéltem. Nem akartam még jobban elvenni a kedvét.

Verset mondott az évnyitón.

A bejegyzés trackback címe:

https://emmamama.blog.hu/api/trackback/id/tr405973197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abibaba 2013.09.03. 10:47:44

Én vasárnap hallottam erről először, barátnőm elkallódott fiának még jót is tesz, mert már kamaszodik. De egy 6 évesnek ez nagyon sok, mellesleg Én még iskolán kívüli különórákra jártam, amik 1-2 körül kezdődtek (sport egyesület, stb.) azt majd akkor 4 után kell, vagy hogy???

abibaba 2013.09.03. 10:48:33

abidasha voltam persze, abibaba a bordáimon kívül még sehova nem megy :D

Ildi a szomszédból 2013.09.03. 12:34:02

Csak nézek itt nagy szemekkel, ahogy olvasom a bejegyzésed. Komolyan már azt gondolom, hogy némelyik iskola még rá is tesz pár lapáttal a kormány hülyeségeire. Az én gyerekeim is járnak iskolába, a kisebbik ráadásul most kezdte az első (kísérleti bárányka szegénykém), de ennyi faramucisággal, mint amiket néhány iskolában hallok, nem találkoztam a mienkben! A felsősöknek a délutáni bent tartózkodás alól nem csak egyesületi tagsággal lehet felmentést kérni, a szülőnek kell írásban kérni, indokolni, és ha nem áll bukásra a gyerek, akkor simán engedélyezik, hogy a tanítási órák után hazamenjen. De erről ama bizonyos törvény is így szól. Az, hogy mennyi ideig, 20 percig vagy 30 percig ebédel a gyerek, hát ez is durva, de nálunk ilyenről sem volt szó, mennek fél 12 körül ebédelni, és ennyi. Tankönyves zacskó - na ezen jót mosolyogtam. Ez is iskolai hülyeség szerintem, nálunk is zacskóban kapták a gyerekek a könyveket, nem mondták, hogy ragaszkodnának hozzá. Ha mégis meggondolnák magukat, akkor a szeméttelepen megtalálják, mert én már kidobtam :) Szóval a KLIK-es ellenőröknek lehet, hogy inkább azt kéne ellenőrizni, hogy az iskolák mennyire értelmezik félre a dolgokat, és ezzel még jobban megnehezítik a gyerekeknek, a szülőknek és a tanároknak is a helyzetét. Azért sikeres évet kívánok Hannának :)

emmamam 2013.09.03. 13:35:26

Abibaba, értem én, ki vagy... :D Ildi, nem tudom. Azt tudom, h az igazgatónőnk nem szeretne felelősségre vonást (meghát ki szeretne?). Tudja, mi áll a törvényben, nyilván, és azt is tudja, h elengedhetné a gyereket, de a 32 órájára ő vállalt felelősséget. Ha meg mindenkit elenged (mert, ha egyet enged, akkor a másikat miért nem?), akkor minek a - meglehetősen idióta, de neki sem tiszte felülbírálni - törvény? Ezért veszi ilyen szigorúan (gondolom). Persze, ez is biztosan iskolája válogatja. A zacsik visszakérését sem itt találták ki. :D Szegény pedagógus (aki a könyvosztásért volt felelős) nem győzött mentegetőzni. Mivel minden tanárnak és gyereknek szigorú órabeosztása van mostantól, ezért határozták meg az ebédeltetési rendet is. Egyébként szerencsétlenek tuti nem tudják tartani, mert épp ma voltam tanúja, ahogy az egyik osztály várakozott az ebédlő előtt legalább 10 percig, mert nem fért még be az előző osztálytól... De azért próbálkoznak a lehetetlennel. Én ezt dicséretesnek tartom amúgy, azt sajnálom, hogy ilyen lehetetlen viszonyokat hoztak létre a törvényalkotással. Na, meg a gyerekemet sajnálom.

cygnus. 2013.09.03. 20:46:45

Most nagyon gonosz leszek, előre is elnézést kérek: a körnevelési törvény miatt lelkileg sérülő gyermekek "jóvoltából" lesz munkám pszichológusként (már ha felvesznek egyetemre, az is egy külön mise). :S Szívemen viselem a gyerekek dolgát, édesanyám jóvoltából sokat hallok erről az egész mizériáról. Az viszont még őt is meglepte (pontosabban: kínjában dőlt a nevetéstől), hogy azt a fránya zacsit is vissza kell adni. Én nem vagyok ingyen tankönyves, szóval megtarthattam, de kb. 6 méter után kiszakadt, maradt a régi szatyros megoldás. Arról nem is beszélve, hogy az egyik tankönyvem szamárfüles, sérült borítású...

joy89 2013.09.03. 22:19:48

A munkafüzeteket nem adod vissza, csak az egyéb könyveket. Azokat is azért, mert könyvtári tulajdonú. Szerintem. Amennyiben szeretnéd megtartani a könyveket jövőre választhatod azt az opciót, hogy megvásárlod azokat a könyveket, amiket könyvtárból, használtan/újan kapnál. A munkafüzeteket akkor is ingyenesen kapod.

emmamam 2013.09.05. 10:09:13

Joy, én nem tudom, mindben benne volt a pecsét és a leltári szám. De nem problémázok ezen, csak furcsállottam. :D Viszont tényleg nem eszik olyan forrón - az ebédszünet nem csak 20 perc, legalábbis tegnap fél 12-kor már sorakoztak a kajához, a dél helyett. :) És Hanna 4 szakkörre jár... XD Ami nem is baj, mert a matek és a nyelvtan jól jön neki, a kézműveskedést meg a meseolvasást pedig alapból szereti.
süti beállítások módosítása