emmamama 2010.04.08. 10:27

Csodák csodája

Ezt a Várnai Zseni-verset Judicánál találtam. Hányszor gondolok erre én is, de nem tudomn ilyen szépen megfogalmazni... :)

Tavasszal mindig arra gondolok,
hogy a fûszálak milyen boldogok:
újjászületnek, és a bogarak,
azok is mindig újra zsonganak,
a madárdal is mindig ugyanaz,
újjáteremti õket a tavasz.

A tél nekik csak álom, semmi más,
minden tavasz csodás megújhodás,
a fajta él, s örökre megmarad,
a föld õrzi az életmagvakat,
s a nap kikelti, minden újra él:
fû, fa, virág, bogár és falevél.

Ha bölcsebb lennék, mint milyen vagyok,
innám a fényt, ameddig rámragyog,
a nap felé fordítnám arcomat,
s feledném minden búmat, harcomat,
élném idõmet, amíg élhetem,
hiszen csupán egy perc az életem.

Az, ami volt, már elmúlt, már nem él,
hol volt, hol nem volt,
elvitte a szél, s a holnapom?
Azt meg kell érni még, csillag mécsem ki tudja meddig ég?!
de most, de most e tündöklõ sugár még rámragyog,
s ölel az illatár!

Bár volna rá szavam vagy hangjegyem,
hogy éreztessem, ahogy érezem ez illatot,
e fényt, e nagy zenét,
e tavaszi varázslat ihletét,
mely mindig új és mindig ugyanaz:
csodák csodája: létezés… tavasz!

6 komment

Címkék: vers érzés

A bejegyzés trackback címe:

https://emmamama.blog.hu/api/trackback/id/tr555973857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

duzduzka 2010.04.08. 12:55:33

Na igen. Tavasz... végre! *_*

Thalia 2010.04.09. 05:32:16

Húúú, ez de nagyon aktuális! :) Remélem fejfájásod elmúlt már...

Barbara 2010.04.09. 05:32:20

Nagyon szép vers!

Emma 2010.04.09. 09:27:15

Thalia, tegnap megint szenvedtem... asszem tényleg elmegyek dokihoz mostmár. :( Szerintem is nagyon szép vers! :)

RabszolgaNÕ 2010.04.09. 21:49:04

Kedves kis vers :-)

ZV1 2010.04.10. 17:42:09

Nekem is tetszik a vers: :)
süti beállítások módosítása