emmamama 2010.02.25. 09:44

Hanna tesztje

Rita barátnõm felhívta a figyelmemet, olvasva a számolós blogbejegyzésemet, hogy lehet a netrõl letölteni feladatlapokat, Zsófi lánya is nagyon szereti és szívesen töltögeti õket.
Beírtam a gugliba a keresõszavakat, találtam is rögtön… iskolaérettséget tesztelõ feladatlapokat. 
Akit érdekel, katt ide 
Kíváncsi anyuka rögtön kinyomtatta õket, és lelkes csemetéjével neki is állt. Gyengébb idegzetûek innentõl ne olvassák tovább, mert nagyképûanyuka Hannafényezése következik… 
A lyány ugyanis úgy csinálta sorozatban a feladatokat, mint a kisangyal. A szöveges feladatot ugyan kétszer fel kellett olvasni neki – ez megengedett -, és nem volt tisztában azzal, hogyan kell körbekeríteni egy vonallal az egyforma gyümölcsöket, de ezt is megértette hamar. Az elsõ feladatlapon veszített 3 pontot, mert nem tudta, mit eszik a disznó, a szúnyog és a harkály, de ez a mi hibánk, sosem beszéltünk neki errõl…  (Tanultam is belõle, nagyobb hangsúlyt helyezünk az élõvilág-órákra ezentúl. ) Ugyanehhez kapcsolódóan õ azt mondta, hogy a béka békatápot eszik, de ezt elnéztem neki, mert errõl sem beszéltünk még, viszont apóséknál ékszerteknõsök vannak, akik valóban békatápot esznek…   El tudta helyezni térben a tárgyakat, megértette a dominós feladatot és hibátlanul meg is csinálta, a labdás-színezõs is ment neki, tehát az egyforma-nem egyforma fogalmával is tisztában van… A második, szerintem nehezebb tesztlapot maximális pontszámmal oldotta meg. Örültem neki nagyon. Rögtön fel is hívtam anyukámat, hogy iskolaérett az 5 éves unokája…  Kérdeztem ismerõseimet, akiknek az idén iskolába megy a gyermekük, azt mondták, az oviban is hasonló feladatokat oldottak meg a vizsgálat során; egyikük kisfiának (és társainak) még az volt a feladata a teszten kívül, hogy le kellett rajzolnia saját magát. Hannára majd õsszel vár ez a teszt egyébként az oviban. Aztán lehet, ott fogok koppanni, mert stresszhelyzetben nem biztos, hogy ilyen jól szerepel majd…  
Találtam olyan leírást is, amely a fizikai-pszichológiai-szociális képességek, tulajdonságok alapján írja le az iskolaérettség kritériumait.
Katt ide
Ebben két kitétel hibázik talán: nehezen barátkozik a felnõttekkel Hanna, és talán szívesebben játszik magában, mint közösségben, de ez utóbbit az óvónénik jobban meg tudnák mondani. 
Annyira kedvet kapott egyébként a teszteléshez, hogy most is azért könyörög, hogy feladatlapozzunk…  

19 komment

Címkék: iskola Hanna

A bejegyzés trackback címe:

https://emmamama.blog.hu/api/trackback/id/tr365973900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

duzduzka 2010.02.25. 10:25:19

Gratulálok, nagyon ügyes! :D :D :D

Csüntike 2010.02.25. 10:27:24

ügyiiiiii

Barbara 2010.02.25. 14:50:28

Kezditek a sulkót..? :) Azjóóóó..! :) Ha kedvet kapott a leány, akkor nyomtathatod a lapokat anyám! :)

Emma 2010.02.25. 16:32:13

Köszi... :) Nem, nem kezdjük még, Barbara, elvileg csak jövő ősszel, mert évvesztes Hanna. :)

rabszolgaNŐ 2010.02.25. 16:33:12

okos és ügyes..volt kitől örökölnie :-) gratula

Emma 2010.02.25. 17:38:24

rNŐ, ez nagy túlzás, de köszi, jól esik. :)

dorka. 2010.02.25. 19:38:12

had maradjon oviban! Az évvesztesség igenis kifizetődő, sokkal könnyebben veszi az akadályokat minden iskolai megmérettetésen. :-) Gondolok itt az érettségire is akár! Párom 19 lesz, s az anyja marasztalta óvodában, szerencséjére. Nem lett volna még iskolaérett, az óvónők küldték volna. Én pedig az ellentettje vagyok. 5 évesen, mint Hanna, iskolaérett voltam, de csak 7 évesen kerültem az oskolába. ;-) Bár így abból a szempontból nehéz, hogy az osztályom nehezen fogadja el a világszemléletem, de ez a legkevesebb. :-D Gratulálok az okos kicsi lyánykátokhoz! ;-D

Cusi 2010.02.25. 20:37:13

az ilyenekről mindig az ált. sulis felvételim jut eszembe:D -Ha az egyik zsebemben 4 cukor van, és a másikban is 4, akkor összesen hány cukrom van? -8. Aztán meg ki voltam akadva, hogy nem ad belőle :D:D

Emma 2010.02.25. 22:32:10

Cusi... %lol% Dorka, Hanna is 7 évesen megy majd... :) Merthogy, ha jól tudom, azév szeptemberében mehet legkorábban, amelyik év május 31-ig betölti a 6. évét. Hanna idén decemberben lesz 6, tehát legkorábban jövő szeptemberben mehet, amikor viszont már majdnem 7 éves lesz, hisz decemberi. :) (Jól megbonyolítottam... :D) Akkor viszont, ha a szakértők úgy találják, hogy mehet, küldeni is fogom, nincs miért maradjon... Már most, a magassága alapján azt hiszik, sulis... :) (Hálistennek, nem olyan töpszli, mint az annya. :))

dcs 2010.02.26. 07:57:05

ha ügyes a gyerek, mérlegelj. Számolj vele, hogy őszig még iszonyú mennyiségűt fejlődik. Halálra fogja unni magát. Az én nagyobbikom is decemberi, szépen "visszatartottuk" egy évet, bár már 3 és fél évesen Shakespeare Rómeó és Júliáját olvasta - aztán csak nyüglődött a suliban. szerencsére egy Rogers suliba került, ahol átjárható osztályok voltak, és volt lehetősége arra, hogy pl. matekból harmadikos volt, magyarból pedig hatodikos egy időben

dcs 2010.02.26. 07:57:47

a tehetséggondozás még gyerekcipőben jár...

Emma 2010.02.26. 08:36:07

dcs, az igen! :D Gratula a csemetédhez! :D sajnos felénk nincsenek hasonló sulik, bár nem is "szorulunk rá" - sajnos. :) Jövőre mindenképpen megy suliba. ;-) (Ha valami miatt nem javasolják esetleg az ellenkezőjét...) Előbb viszont nem mehetne szerintem, meg, hát nem is szeretném, hogy menjen.

dorka. 2010.02.26. 14:13:38

Én is picike vagyok, 155 centi, bár 10 éves koromig nagyon nagynak számítottam. ;-) Nem vagyok különleges, sem igazán okos. Olyan... átlagos. (Na, ez rímelt. :-D) Szörnyen unatkoztam első osztályban, de utólag látom, anyuék jól döntöttek.

dorka. 2010.02.26. 14:13:59

Mellesleg anyuval kiszúrtuk már, Hanna milyen nagy a többiekhez képest. :-D

Emma 2010.02.26. 15:12:07

Nahát, de aranyosak vagytok, Dorka! :D Akkor te se vagy nagynövésű... :) Én is csak 158 vagyok. :D Hanna 118 centi körül van, tényleg magasabb kicsit, mint a kortársai.

Barbara 2010.02.26. 16:44:10

Dorka lányom is Viki fiam is évvesztes volt nálunk... Ez nem trag. :) érettebb lesz majd a sulkóhoz.

Emma 2010.02.26. 16:45:22

persze. én is az voltam, na érettebb nem lettem, max nagyobb ... :D A 20 kilót így sem értem el, engedély kellett, vagy mi, hogy mehessek 18 kilósan. :P Hanna már most 20,5. :D

d.s 2010.02.26. 17:30:01

Tiszta anyja, folyton teszteli magát:) Na, olvashatok jó sokat vissza nálad is:)

Emma 2010.02.26. 17:31:10

:P :D (Akkor ajánlom, figyelmedbe, ha már itt tartunk, RNő legújabb tesztjét... ;-) :D)
süti beállítások módosítása